malevemberke Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7298
Bocs, hogy megint belezavarok a topic életébe, de erre írnom kell valamit.

A 62-es vonalat te bezárásra érdemesnek tartod. Erre én azt mondom, hogy több ezer ember élhetését nehezítenéd meg, súlyos gazdasági válságban lévő területeket sodornál az abszolút csőd szélére. Amíg a Máv állami cég, mérlegelni kell azt is, mit jelenthet egy térségnek egy adott vonal bezárása. Tény, hogy a 62-es jelenlegi állapotában nem kifejezetten hasznos szakasz, de felújítás és a mohácsi kikötő elkészülte után hasznossá válhatna. Érdemes lenne azon is elgondolkodni, hogy az időnként 10-20, ritkán 60 km/h sebességgel döcögő, lepukkant Bz-k helyett normális pályával és vonatokkal próbálkozni (nem kell Desiro, de például az "Iker-Bz"-k megfelelnének a célnak), és ésszerű menetrenddel konkurenciát lehetne állítani a Volánnak, s lehet, hogy egy-egy Harkányba vagy Siklósra esetleg Villányba igyekvő turista is inkább vonatra szállna.

Nem biztos, hogy a mellékvonalak bezárása jót tesz a Mávnak hosszútávon. Rövidtávon költségcsökkentők (és nem kétlem, van egy két vonal amelyet végleg be lehetne zárni), de hosszútávon a rossz, vagy épp meg sem lévő pályák korlátok közé szorítják a Mávot.

röviden ennyi.

Üdv
Előzmény: István Gyuri (7287)