István Gyuri Creative Commons License 2005.06.11 0 0 7287

M41 2202: Szerinted az ország vasúthálózata csak a 70-71-es vonalakból áll

Szerinted utaltam én erre valaha is?!

 

vagy más vonalakon is utaztál-e már több százszor

Igen. Pl. 80, 100, 150, 30, 40. :-)

 

hogy véleményt alkothassál azok utasforgalmáról?

Nem kell több százszor utazni rajta, hogy véleményt alkossak róla. És még az is lehet, hogy nem is tévedek :-)

A másik, hogy nem feltétlenül kell utazni egy zsákvonalon, elég figyelni az átszálló forgalmat a fővonalra, meg beszélgetni az állomási, vonali dolgozókkal, esetleg a térképre is ránézni...

 

Sorolj néhány vonalat, ahol már több százszor utaztál és bezárásra érdemesnek találtad?

Több százszor ugyan nem, de több tucatszor utaztam pl. a 151-esen, és az alsó szakaszát bezárásra érdemesnek tartom, mert így a felső részén egy kétórás 150-es ütemhez meg lehetne pörgetni a Bz-t.

A 62-esen valóban csak 4-szer utaztam végig, de nem is kell többször, hogy véleméynt lehessen alkotni róla..

 

Honnan tudod, hogy Ő hányszor utazott már azon a vonalon?

A leírásai alapján lehet tudni, hogy a zónázó rendszer bevezetése óta elvétve járt csak a vonalon.

A több száz utazásnak nem is a száma a lényeges, mert pl. ha kimentem RP-ÚP állomásra, hogy a csúcsban, vagy akár egész nap utast számoljak, akkor az egy utazásnak számít, de tucatnyi vonatról lett így információm.

 

ezek a kocsik mely vonalakon várható, hogy megjelennek majd és hogy milyen típusú vonatokban (gondolom elsősorban távolsági közlekedésben gyors, expreszz, esetleg IC?).

Na, egyenlőre még várjuk ki, hogy megjöjjenek...

Szerintem Nagykanizsára kerülnek, mert a dunántúli távolsági és elővárosi forgalomban volt legrégebben a kocsikban minőségi javulás.

Elővárosban is alkalmas, gyorsra még jobb. Expressz remélem nem lesz (abszolúte), IC-ben korlátozásokkal alkalmas, ld. GySEV.

 

ezek a vonatok a Szeged - Hódmezővásárhely - Orosháza - Békéscsaba - Gyula - Sarkad - Kőtegyán útvonalon fognak közlekedni a belföldi részen.

Szerintem igen.

 

A járatok lebonyolításához a 63-41-eseket fogják alkalmazni vagy Csörgős szerelvények fognak járni?

Nem hinném, hogy a román mv-k lenne típusismeretük az uzsgyikra, illetve, hogy a MÁV-os mv-k kijárhatnának Nagyváradig, ezért a tippem: a kék kocsik + mozdony verzió. Nagyszalontára még talán átjárhatnak a MÁV-os vezérek, de erre sem vennék mérget.

 

Mit értesz Tiszántúlon? Ez elég tág fogalom. Konkrétan mely vonalakra?

Konkrétan az összesre, ami nem Dunántúl (80-155).

Az elvi váza már régen elkészült, ami azóta finomodott, de még szerintem is van még mit finomodnia :-))

 

 

M38: Aki szerkeszti a menetrendet az bármit csinálhat legfeljebb fegyelmit kap a SZESZA megrendelése nem áll teljes mértékben a valósággal, Sajnos.

Nincs igazad. A menetrendes sem csinálhat mást, mint amit a munkaköre lehetővé tesz neki. Nem védem a rendszert, de amíg ez van addig a játékszabályokat számon lehet kérni mindenkin.

Persze lehet feszegetni a szabályok megszabta határokat, akár még be is jöhet egy-egy ilyen partizánakció, de nem kell zokon venni, ha az ember fejére koppantanak érte... (Ismerem a teljes történet, annak ismeretében írok.)

 

de Vgyörknél csak az lehet(ne) ha a órákig ácsorgó inga nem Hatvan Hatvan Hatvan állomásig közlekedne. Hnem Vgyökön át  Gyöngyösig.

Az ütemes menetrendben egyetlen inga sem ácsorogna órákat... A Hatvanba érkező ingáról át lehet szállni a gyorsvonatra (erről szól a pók), és arról lehet majd átszállni a csatlakozó vonalakra. Ha tovább közlekedne az inga is, akkor 1 óra múlva, vagy pláne 11 perc múlva nem tudna Hatvanból egy másik vonatként megindulni.

Nyilvánvaló, hogy egy sűrített menetrendben nem lehet megengedni a jelenlegi pocsékló eszközfelhasználást.

 

nem a dijszabásnak hanem a település település távolságnak kell azonos HUF nak lenni

Minden esetben nem lehet, de az 1-2 km-es eltérést és az emiatti km-övezet ugrásokat virtuális km-megállapítással lehet korrigálni.

 

Elővároson sok pénmz bukik a MÁV

És a mellékvonalakon? ;-PP

Itt is azt tudom mondani, hogy a mellékvonalakról felszabaduló jv-kat nem kirúgni kell, hanem az elővárosban dolgoztatni, akár minden 2. kocsira jusson egy jv.

A jogos menetdíjakat be kell gyűjteni, jelenleg tényleg sokan bliccelnek.

 

Dijszabási kilométerek Egerbe 142 km a busznál 129,8 nem azonosak.

Ez már túl nagy eltérés ahhoz, hogy ezt azonos szintre kellene hozni.

 

Egerbe buszoztál is? Mikor hányszor?

Nem szoktam felírni.... Legutóbb kb. 2,5 hónapja. Az 5502-es későn érkezett volna, az 5510-es túl korán indult, a busz megfelelő volt. Kicsit kalandos utazás volt, negatív tapasztalatokkal, álldogálással, de akkor és oda vitt, amikor nekem szükségem volt rá.

 

Kiváncsi vagyok a 80 81-87 projektre, mert sok konfliktus lesz tuti.

Egyetértünk, a vácinál is volt, itt hatványozottan több lesz. Majd meglátjuk.

Előzmény: M41 2202 (7279)