István Gyuri Creative Commons License 2005.06.11 0 0 7273

vaskerék: Nem tudom elhinni, hogy nem érted meg, hogy az összes mellékvonal bezárásával sem javíthatsz a fővonalak állapotán.

Azért próbálkozz meg vele :) Lásd lentebb: a bz-k a fővonali személyeket is pótolhatják akár...

 

Azt írod, hogy aki csak egyszer utazik egy vonalon, az ne általánosítson, a vonal forgalmát illetően. Te hány mellékvonal pontos forgalmát ismered?

Elég sokét, és csak azokra szoktam kimondani a magam "halálos ítéletét", amikről van személyes tapasztalatom is.

 

Mert nekem bebizonyítottad, hogy a megszüntetett 64-es szakaszról nincsen semmi tapasztalatod.

Ez sem nyert...

 

A Baja felé tartó buszok olyan zsúfoltak, hogy azokra Pécs után már nem lehet felszállni, vagyis a busz nem pótolta a vasutat.

Jajj... Keress rá FOMA hozzászólásaiban erre a témára. Többször is kifejtette már, kiszámoltuk, hogy egy átlagos hétköznap egész nap van annyi utas, ami egy komolyabb vonatot megtöltene...

A Bz-döglések idején pedig többször is láttam a hajnali vonatot 5-10 fővel megérkezni Dácsia+Bzx összeállításban... Nagyon ritka, amikor a szóló motor nem elég oda...

Évente többször járok "hivatalból", illetve közlekedésbarátként Pécsen, és ha nem is utazom körbe mindegyik vonalat, de a "mértékadó" időpontokban meg nézem a vonatok terhelését.... Elszomorító...

v_petinek igaza van abban, hogy lehetne plusz utasokat nyerni egy újfajta menetrendi struktúrával, mindenféle beruházás nélkül. Ezzel egyetértek.

 

Az, hogy 4-5 ember kedvéért buszjáratot indítanak hamis állítás, mivel a Volán

vállalatokat privatizálják, és többnyire önkormányzatok tulajdonába kerülnek,

akiknek az igéreteik ellenére nem lesz meg ehhez az anyagi fedezetük. 

Remélem, hogy nem kerülnek önk-i tulajdonba, és mint már többször leírtam, a privatizáció, illetve a vicinálisok bezárásakor is ki lehet kötni a megfelelő színvonal fenntartását. És 4-5 ember kedvéért inkább buszt küldjenek, mint vonatot...

Fontosnak tartom, hogy minden településnek legyen elfogadható szinten közösségi közlekedése, de szerintem a napi 3-5-6 vonat, ami valahol a falu egyik szélén megáll nem jobb, mint ugyanennyi (vagy még több) busz, ami 2-3 helyen is megáll a faluban. Miért akartok az ott lakóknak rosszat?! Miért kelljen nekik a fél falut végiggyalogolnia, hogy akár az óránként menő vonattal utazhasson?!

 

A mellékvonalak bezárása nem a közeljövő aktualítása.

Nem nyert. Itt van a kertek alatt, csak nem akarod észrevenni.

 

A probléma akkor lesz, amikor a Bz-ket ki kell vonni a forgalomból, mert akkor legalább 200-250db négytengelyes új motorvonatra lesz szükség (pl: BR 640).

Előbb lesz szükség a Szilik pótlására, mint a Bz-kére, és az nagyobb falat és fontosabb lesz.

Szerintem fog még a Bz fővonalon 2-3 kocsis személyvonatok helyett járni (a mellékvonalról való kiszorulásuk után), néhol már most is van ilyen, és még az idén is lesz néhány olyan vonatpár, ami eddig "kék szerelvény" volt, és Bz-sítve lesz - nagyon helyesen!

 

Ekkor már meg lesz az indok vonalbezárásokra. Ma még nem...

Már 15 éve lett volna indok jó néhány mellékvonal bezárására.

 

Szerencsére további gát, hogy a vonalbezárások hírére, mindig lesz elég tiltakozó önkormányzat, és lakossági aláírás. Vagyis a "vonalbezárók" legjobb, ha

úgy tíz évre lehűtik kedélyüket a témában.

Dugd a homokba a fejedet, ha úgy kényelmes Neked, csak kérlek, hogy ne csodálkozz akár már néhány hónap múlva...

Sokakkal szemben én 2006 előtt is reális lehetőséget látok néhány vonal bezárására. Ezzel tesztelni lehetne a reakciókat, és meggyőződésem, hogy nem lesz tömegek, akik tiltakoznának pl. a kondorosi, a romhányi vonalon a személyszállítás beszüntetése miatt, és akkor a politikusok nem fognak félni attól, hogy később bátrabb lépéseket tegyenek.

És azt is sokszro leírtam már, hogy jobb, ha szakmai szemmel történik meg a bezárandó vonalak kiválasztása, és nem az lesz, hogy az önk-i választásuk után majd minden Bz-s vonalat becsuknak...

Nem szabad minden méternyi mellékvonalhoz ragaszkodni, mert "aki sokat markol, keveset fog"-elv alapján sokkal több olyan vonal fog belekerülni a "leves"-be, amiken szerintem is érdemes lenne fenntartani a forgalmat.

 

Bizony az igaz, hogy akinek nincsen jogsija, és autója az ma már másodrendű állampolgár. Én is ilyen állampolgár vagyok, mert nem vezethetek, ami 18-20 éves

koromban nagyon fájt. Ennek egészségügyi okai vannak (epilepszia).

Igen sajnálom, hogy nem lehet jogsid, de ezért még ne érezd magad másodrendűnek. Én sem teszem.

Előzmény: vaskerék (7271)