Igen, ha olyan koncepció készül, aminek a célja, a vonal kiváltása, és nem fogalkoznak azzal, hogy esetleg kis beruházással is lehetne jelentős forgalomnövekdést elérni. Sok helyen sikerült a rossz menetrenddel elriasztani az utasokat.
Ilyen intézkedések:
-napi 5 helyett 8 Bz
-ráhordó buszjárat
-ha egy településen elönytelen helyen van a vasútállomás, akkor ha van rá lehetőség, akkor érdemes a település másik részén egy megállóhelyet létesíteni. (Van vele némi papírmunka, de a fenntartási költség az minimális.)
-rugós váltó; ez nem olcsó, de ha 2-3 fő dolgozik egyidőben az állomáson, akkor ez a jobb megoldás, mint az állomás visszafejlesztése, és így a vonatkeresztezési helyek számának csökkenése, és az ebből következő rosszabb menetrend
-menetrendi mezők helyett viszonylatokban való gondolkodás
-A menetrend felülvizsgálata, és annak eldöntése, hogy a szerkesztésnél a jó csatlakozásokat vagy a műszakosok igényeit priorizáljuk. (Ahol jóval több az utas.) Ha közel azonosak az igények, akkor az ésszerű kompromisszumokra kell törekedni, Ez vonalanként eltérő lehet, sőt egy vonalon belül is lehet több vonalszakasz eltérő funkcióval.