A közösségi közlekedés tipikusan az a terület, ahol nem lehet csupán közgazdasági szempontok alapján dönteni.
Ilyen elven le lehetne építeni az egész közösségi közlekedést, aztán meg járjon mindenki úgy, ahogy akar.
Mi lenne ebből? A nagy rész áttérne szgk.-ra, tovább súlyosbítva az amúgy is ellehetetlenült budapesti városi közlekedést. A maradék meg valószínűleg elvesztené a munkahelyét, mert nem tudna bejárni dolgozni.
A diákok - akinek még nincs jogosítványuk - nem tudnának iskolába járni, az idősek, betegek pedig orvoshoz, kórházba, rendelőbe.
Pedig, ha neoliberális közgazdász szemmel nézzük a dolgot, akkor az összes vasútvonalat be kellene zárni, mert veszteségesen üzemelnek.
"Járjanak csak autóval, az jó sok benzinbe kerül, több lesz az állam bevétele, meg jobban pörög tőle a gazdaság is" - mondanának a neoliberalizmus apostolai.
Hová vezetne mindez?