István Gyuri Creative Commons License 2005.06.06 0 0 7173

Ugyan sok kedvem nincs ebbe a topikban (se) írni, de mivel megkértek, ezért a 70-71-es vonalról mondjak néhány adatot. Nincs időm minden adatot pontosan ellenőrizni, de nagyságrendileg (remélem) lehet velük számolni.
 
NAGYSÁGRENDILEG:
A bevételek Nyugati pu. kivételével havonta 93M + 73M fogy.árkieg., a Nyugatiban az automatákból ~10.5M forint szintén havonta Fogy. árkieggel együtt.
 
Tehát a Nyugatiból erre a vonalra jutó résszel havonta kb. 190 millós, évente legalább (alsó hangon számolva) 2 milliárd 200 milliós jegyárbevétel van (fogy-árkieggel számolva). Ehhez jön még a termelői árkieg, a nemzetközi bevételek, a tehervonati bevételek, ami napi 4-5 pár nemzetközi vonat, pl. BP-Vác között is van 1 pár, plusz még néhány kiszolgáló vonat (Vácon és RP-ÚP-en is van egy-egy tartalék bobó ehhez)
Csak emlékeztetőül a teljes Nógrádi RV-nak a bevétele:
menetdíj bevétel , kb. 340 millió Ft.- ( máshol vásárolt jegyekkel, bérletekkel együtt)Fogyasztói árkiegészítés, kb. kb. 250 millió Ft.
Termelési támogatás, kb. 500 millió Ft.
Összesen , kb. 1090 millió ft
Tehát term. árkieg nélkül az (erősen felülbecsült) 590 M áll szemben az alul becsült 2200M-val...

A vonalon dolgozók:
forgalom: Szob+Vác+RP-ÚP Siemens-H. biztber-esek, kb. állomásonként 4-5-6 ember van egyszerre szolgálatban. A többi állomás (ha jól emlékszem) egyszemélyes, különféle dominós.
A veresi vonal KÖFE-s, a központ Veresen van, emelett van 1-1 személyes szolgálat Fóton, Őrbottyánban is. Vácrátót már az elágazó állomás, ott 3-an vannak, Máriaduvaron 1 sosrompókezelő.
Nyugati-Rákosrendező a többi vonal miatt nehezen számítható.
Négyes túrban gondolkodva kell kiszámolni a végleges számot.
 
Pénztár van (általában csökkentett nyitva tartással, és erős pénztáros hiánnyal, ezért gyakran van zárva kisebb helyeken a pénztár): Rákosrendező, Istvántelek, Palota (csúcsban esetenként 2), Dk-gyártelep, mindhárom gödön, sződ-sződligeten, Vácon (2-3), Vác felett pedig talán 3-4 helyen. A 71-esen Fóton, Fótújfalun(hellyel-közzel), Veresen, erőkertesen, Őrbottyánban, Rudnaykert(???), Váchrtyán(?). a többi helyen biztosan nincs.
Szerződéses pénztár van Dunakeszi alsó, Vác-Alsóvároson.
 
További dolgozók: Jegyvizsgálók kb. 100-an vannak (egomi vonalra is), gépészeti részen van 7 diszpécser, 15 felvigyázó, illetve külsős mozd.felvigyázó, kb. 200 mv. (ők csinálják a esztergomi vonalat, egy-egy monori vonatot, a 828/829 IC-t, nyáron a balaton felé is be vannak vetve, ja és néhány tehervonatot is visznek, és az állomási tartalékokat is ők adják), vontatási (Istvántelek) telepi rendezők is vannak még, van kb. 30 szerelő, ja meg még kocsivizsgáló, féklakatos, tolatási vezető stb..
Aztán persze még van "hivatal" is, néhány állomásfőnök, szeszás kisfőnök, pénztárfőnök, meg néhány ember még biztosan, aki nem jut eszembe (ott van pl. az Északi Mozdonyüzemeltetési telephely teljes vezetése), ja és a Füles főszerkesztője is ott dolgozik valahol a vonalon :-DDD (ez utóbbi csak poén!)
 
Fogyasztási átlagadatok: BP-Vác személy 400kWh, BP-SZob zónázó 550 kWh, BP-Veres-Vác 450 kWh, 1 KWh nagyságrendileg 17 Ft körül van a MÁV-nak.
 

Ehhez van kb. 18 hernyó (ki kell adni 11 BDV-t, 1 BVh-t és 1 "TGV"-t, plusz a Somogy IC-t) a feladatokhoz, illetve 6 ingaszerelvény (6+1) V43-assal. A beforgó csíkos ingák a kihasználatlan idejükben forog be a vonalra.


Átlagos napi teljesítmény szerelvénymenetekkel együtt:
H-P 70-es 5500 km, 71-es 2300 km
Szo-V 3900, illetve 1900 km naponta
Ehhez lehet a pályahasználati díjat is számolni (a meddőteljesítmény max. 5% körül van a fentiekben).
 
No, aki a fentieket összeadja, összeveti, akkor kihozhat belőle valamit, viszont azt ne felejtsük el, hogy a 70, de még a 71-es vonalról sem tudnánk a jelenleg vasúttal utazókat (éven szinten több mint 10 millió utazás) busszal, hajóval, helikopterrel stb. behozni BP-re.
Tehát, biztosan van veszteség az elővárosi közlekedésen is, ha csak a közvetlen költségeket és bevételeket nézzük, de társadalmi hasznossága megkérdőjelezhetetlen.

(Ja, és azt se feledjük, hogy mire menne a Vác-Diósjenő vonal a 70-es vonal zónázó vonatai, sőt a teljes vonal nélkül.....)

Remélem ennyi adat, hogy számolni tudjanak azok, akik joban ráérnek nálam :))