A rugós váltós berendezés korántsem olyan olcsó, amint azt a látszólag egyszerű szerkezeti megoldás láttán gondolnánk. Van némi biztosítóberendezési meg váltófűtési vonzata is.
Egy rugósváltós felépítésű állomás kiépítése tokkal-vonóval (tervezés+kivitelezés, jelző, bizt.ber, peron, váltófűtés, némi épületfelújítás) kb. 30-50 millió Ft költséggel bír (tervezőtől és kivitelezőtől is függően).
Ami az Eger Tihamér megszüntetését illeti, fogalmam sincs, hogy mikor történt. Így azt sem tudom, hogy akkor éppen a cégnél dolgoztam-e. Közöm mindenesetre semmi nem volt hozzá.
Az egri munkát a város megrendelésére készítettük, a megállóhelyek helyét ők adták meg a munka megrendelésekor, bár figyelmeztettük őket, hogy nagyvasúti üzemnél nem célszerű a megállóhelyeket egymáshoz túl közel elhelyezni. Kiemeltük viszont, hogy már egy 50-re, 60-ra történő sebességemelés is milyen előrelépést jelentene Eger - Eger-Felnémet viszonylatában, de arra azt reagálták, hogy ezt a verziót nem kérik vizsgálni, mert erre se a MÁV-nak, se a városnak nincs pénze (mármint a pályasebesség fölemelésére).
A forgalmi kitérő sokat oldana a menetrendi struktúra feszességén, de a menettartam csökkenéséhez nem járulna hozzá.
Üdv: RB