Nem minden egyvágányú vonal alkalmas az 1 órás ütemes közlekedésre, a 30 percnél nagyobb vagy egymástól nagyon eltérő állomásköz-áthaladási idők miatt.
Az Aszód - B.gyarnati pl. most perpillanat nem lehetne bevezetni az 1 órás ütemes közlekedést, mert, ha az első keresztet Acsa-Erdőkürtre teszem, akkor a második valahová Mohora és Szügy közé esik (esne).
Az más kérdés, hogy Mohorán ott a második vágány (ami iparvágánynak épült, de jelenleg használaton kívül), amit elvileg lehetne rugósváltósítani.
Ekkor már lehetne órás ütemest készíteni acsai és mohorai keresztekkel.
A 81-es vonal már most alkalmas lenne az 1 órás ütemre, Szurdokpüspökibe és Zagyvapálfalvára kell tenni a keresztezési helyeket.
Csekélységnek tűnik, de nem az, hogy Pálfalván a kitérő fővágány sebességét fel kellene emelni (mondjuk 40-re), ill. a nagy vonatkeresztezési technológiai időket valami úton módon csökkenteni kellene. Netán rugós váltók beépítésével?
Ezzel az 1 órás ütemessel Hatvanban gyorsvonathoz és gyorsvonattól lehetne csatlakozni.
Másrészt az tényleg elgondolkodtató, amit itt pedzegetett is valaki, hogy érdemes-e a jelenlegi utasmennyiségek mellett Tarján felé Csörgővel és Bhv szerelvényekkel közlekedni.
Nekem úgy tűnik, hogy a legtöbb vonathoz 1+2 Bz is elegendő lenne (üzemanyag szempontjából nem mindegy). Igaz, hogy Bz-ből is elég csehül állunk...
Gyuri, nem is tudtam, hogy ennyire édesszájú vagy.