Törölt nick Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6967

Nem minden egyvágányú vonal alkalmas az 1 órás ütemes közlekedésre, a 30 percnél nagyobb vagy egymástól nagyon eltérő állomásköz-áthaladási idők miatt.

 

Az Aszód - B.gyarnati pl. most perpillanat nem lehetne bevezetni az 1 órás ütemes közlekedést, mert, ha az első keresztet Acsa-Erdőkürtre teszem, akkor a második valahová Mohora és Szügy közé esik (esne).

Az más kérdés, hogy Mohorán ott a második vágány (ami iparvágánynak épült, de jelenleg használaton kívül), amit elvileg lehetne rugósváltósítani.

Ekkor már lehetne órás ütemest készíteni acsai és mohorai keresztekkel.

 

A 81-es vonal már most alkalmas lenne az 1 órás ütemre, Szurdokpüspökibe és Zagyvapálfalvára kell tenni a keresztezési helyeket.

 

Csekélységnek tűnik, de nem az, hogy Pálfalván a kitérő fővágány sebességét fel kellene emelni (mondjuk 40-re), ill. a nagy vonatkeresztezési technológiai időket valami úton módon csökkenteni kellene. Netán rugós váltók beépítésével?

 

Ezzel az 1 órás ütemessel Hatvanban gyorsvonathoz és gyorsvonattól lehetne csatlakozni.

 

Másrészt az tényleg elgondolkodtató, amit itt pedzegetett is valaki, hogy érdemes-e a jelenlegi utasmennyiségek mellett Tarján felé Csörgővel és Bhv szerelvényekkel közlekedni.

 

Nekem úgy tűnik, hogy a legtöbb vonathoz 1+2 Bz is elegendő lenne (üzemanyag szempontjából nem mindegy). Igaz, hogy Bz-ből is elég csehül állunk...

 

Gyuri, nem is tudtam, hogy ennyire édesszájú vagy.

 

Előzmény: István Gyuri (6964)