Salgótarjánnak az összes megyeszékhely közül az egyik legrosszabb a vasúti összeköttetése Budapesttel.
Tavaly vagy tavalyelőtt be lett nekik ígérve 2 vagy 3 pár IP-vonat Desiróból, aztán, amikor a SZESZA megcsiinálta a Desiró-fordát az esztergomira, kiderült, hogy Tarjánnak már nem jut. Akkor próbáltak kicsikarni legalább orosz motort, de azt meg elvitték a szentesi területre. Abbó se jutott a palócoknak...
Hiába, Salgótarján az csak Nógrád megye, ugyanolyan hátrányos megkülönböztetéstől szenved, mint a másik nógrádi város, Balassagyarmat.
Jelenleg mindössze 3 pár közvetlen vonatuk van: 586/587 Urpín, 5809/5800, 5803/5808.
Ez még nem is lenne olyan nagy gond, ha Hatvanban normális gyorsvonati csatlakozás lenne felépítve - de nincs.
Egyébként a vonalon nagyon visszaesett a személyforgalom, ami magyarázható (részben) a megváltozott munkábajárási szokásokkal is.
Somoson meg azért nem jók a csatlakozások, mert Somos - Fülek között a szlovákok a saját ízlésük szerint alakítják a menetrendet, többnyire csak az érdekli őket, hogy a Somoson dolgozó határőreiket meg vámosaikat haza meg munkába tudják vinni. Egyébként ez a vonal a szlovákoknál is másodrendűnek számít.
Kicsit nehezen fogalmazok ma, de beb...tam egy doboz sört.
Egyébként ma a 33526 (Aszód - B.gyarmat) mindössze egy Bz motor volt , mert műszaki problémák miatt már lefelé útban Nógrádkövesden hagyták a két melléket.
Néhányan álltunk a peronon, de a nagy többségnek azért jutott ülőhely.
RB