1./ Svájcban nagyobb a mobilitás
2./ Svájc gazdagabb, ezért van az 1./ pont, illetve ezért ha veszteséges is a mellékvonal, tudják dotálni.
3./ Svájcban meg lehet nézni a jegyárakat, legalább 5x annyiba kerülnek, mint itt. És a 60 kilós sín, a Taurus mozdony, az IC kocsi, a biztber, a felsővezetéki oszlop stb. pedig az SBB-nek is fillérre ugyanannyiba kerül, mint a MÁVnak (hiszen ugyanonnan veszik). Egyedül a kiszolgáló munkaerő olcsóbb a MÁV-nak, mivel itthon jóval alacsonyabbak a fizetések. De ők gondolom ezt szépen ellensúlyozzák a létszámkiváltó technikai berendezésekkel.
Kérdésem: hogy lehet ezt a kettőt összehasonlítani?
A.G. írta az anyatopicba, hogy a MÁV bevétele 135 mrd HUF, és ez a költségek 44%-át fedezi. Namármost, ha csak 3-szorosára emeljük a jegyárakat, máris nyereséges lesz a bolt, vagy akár fizetésemelésekkel, feljesztésekkel nullszaldós. Így könnyű....