Kedves Taxxx!
Először is nyugi! :-)
Attól, hogy esetleg ismeretlen neked a nickem, már öt éve olvaslak, nagyjából meg is győztél az álláspontodról.
Szóval eltekinthetünk a szokásos antisulinet módszereidől. :-)
A 112 jelenlegi állapotában nagyon kellemes vasút, csak felesleges. A nagyon ritka 100-as vonali balhéknál is Nyírbátor az elkerülő irány.
A felvetésemet arra alapoztam, hogy van egy (helyi viszonyokhoz képest) jó pályaállapotú mellékvonal egészen jó vonalvezetéssel, mégsincs kihasználva sem sebesség, sem áteresztőképesség szempontjából.
Az érintett települések lélekszáma ?
Looksharp már kisegített. Kiegészítés: én Balkányról 7000-res adatot találtam. Csak a közbenső települések számítanak?
A mobilok utazási irányai ?
Főleg Nyíregyháza, Abapusztáról Nyíradony (ill. onnan tovább).
Az a Bz csinál mást is ? Vagy nyugodtan pördülhetne még egyet, kettőt ?
A Bz-k fordulóját nem tudom fejből, holnapra kiderítem. A motornak valószínűleg nem csak ennyi dolga van naponta.
Azt már Vaskalap kartárstól tudjuk, hogy utazási igény van. Ezért gondolom, hogy a vasút csekély részesedésének a kevés vonat az oka. Véleményem szerint napi két párra semmit nem lehet alapozni, legfeljebb heti-havi szinten (piac, rokonok, stb.).
A Nyíregyháza-Nagykálló szakasz rendbetétele már nagyon aktuális, mivel egy kétségkívül fontos vonal része is. További javulást eredményezhet néhány megállómegszüntetés/-létesítés/-áthelyezés.
A használható hivatásforgalmi szolgáltatás szerintem minimum 7 pár vonat, de a kettőnél mindenképpen több.
Viszont van valami, amit nem értek: előttem van egy aranykorból (1967-68) származó menetrend. Ebben is csak három pár vonatot látok. Tudja valaki ennek az okát?
Ezért nem vagyok biztos teóriám helyességében, amit fontosnak is tartottam megemlíteni, számítva valami hasonló reakcióra.
volt ott két-három év, amikor egyáltalán nem járt vonat.
Férőhely volt több is (pl. teljes MD szerelvény), de vonat nem. Mikor szünetelt a forgalom?
eközben reggelente, havi több mint tízerer forintért, WC-ben állva szállítjuk azt, aki megvan, aki mindennap kétszer ot van a vasúton.
Nyíregyháza bevezető útjain (a Kállói úton is!) és belvárosában lassan elviselhetetlen a forgalom, és semmit jelét nem látom a javulásnak. Ez a buszokat is érinti! A vasút segíthetne ebben.
Na, ennyi. Várom válaszokat.
Ja, és még valami: a Nagy Nyíregyházi Bézéhiány (nem a tengelytörős) idején rendszeres volt a képen látható állapot. Az utasok imádták, és reklamáltak, amikor megszűnt a rendszer. Konklúzió: Desiro-t Görénypusztára! :-)
Üdv:
Yossarian
