A személyszállítási szempontból mellékvonalnak minősülő vonalakon (én 3000 km-ről tudok, amely a teljes hálózat 40 %-a) zajlik le az összes személyszállítási teljesítmény (utaskilométerben mért) 10 %-a. Ez nem sok, de szerintem nem is elhanyagolható.
Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy ez csak becslés, mivel a MÁV-nak pontos, vonalakra vagy állomásokra lebontott statisztikája jelenleg még nincs. Tehát ha valaki Bp. Keletiben vagy Gödöllőn jegyet vesz pl. Galgagutára (78-as mellékvonal), akkor (mivel nincs viszonylati jegykiadás, kivéve a jegykiadó autoomatákat), akkor a teljesítmény (és a bevétel) 100 %-ban a fővonalon jelentkezik (mivel a MÁV utólag csak azt tudja, hogy a jegyet hol vették, de hogy azzal hová utaztak, azt nem).
Másik példa: kirándulócsoport utazik Budapestről a Bükkbe Szilvásváradig vonattal. A jegyet célszerűen oda-vissza megváltják pl. a Keletiben. A teljesítmény és a bevétel oda-vissza 100 %-ban a fővonalon (Bp. Keletiben ) jelentkezik, az, hogy az Eger - Szilvásvárad vonaton aznap egy kirándulócsoport növelte a teljesítményt, sehol nem jelentkezik - legfeljebb a jegyvizsgáló emlékezetében.