gépdoki Creative Commons License 2005.05.25 0 0 524
Szia moonshadow!

Ezek a kisebb motorok nem professzionális motorok, hanem kifejezetten hobby célú gépek meghajtására tervezték őket. Ebből adódóan a konstrukció nem úgy van kialakítva, hogy folyamatosan, akár órákon keresztül dolgozzanak vele. Nem véletlen, hogy voszonylag kicsi üzemanyagtankkal látták el őket.
A hűtési rendszert, a kenési rendszert, a technika megoldásokat rövidebb idejű munkát feltételezve alakították ki. Ezek a megoldások a lakóssági felhasználás esetén semmi gondot nem jelentenek. Azonban, ha ilyen motorokkal profi, tehát folyamatosan nagy teljesítményt igényelő munkát végeznek - a motor kifekszik.
Lásd: Önkormányzatok egy része még ma is a 3,5 lóerős oldalkidobós fűnyírókat veszik az áruk miatt, és csodálkoznak, hogy 1/2 - 1 év alatt a motor kifekszik.

Nem, nem, nem! A motoros kaszák, motorfűrész és más kétütemű gépek esetében (így az FS 350-nél is) a bejáratási idő után nem a gyújtást, hanem a karburátort kell utánállítani akkor, ha már nem pörög ki rendesen! A gyújtást egyáltalán nem lehet állítani ezeknél a gépeknél, mivel műgyantával kiöntött tirisztoros gyújtóberendezésük van, amin nem lehet állítani!

A karburátorok gyárilag be vannak állítva, de a nyers motor mindig egy kicsit több üzemanyagot igényel. Továbbá célszerű is a vadonat új motornak egy kicsivel több üzemanyagot adni, hisz így több olajat is kap. A bejáródással ( az alkatrészek összekopásával) már kissé kevesebb üzemanyag is elegendő, de ez nem minden motor esetében jelentkezik észrevehetően!

Üdv. Gépdoki
Előzmény: moonshadow (517)