Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6699

Mit jelent a "Nem szabadna a térségi közlekedést eszköz-üzemeltető társaságokra bízni." mondat?

Ugye most eszköz-üzemeltető társaságok vannak, azaz kizárólag a közlekedési eszközök köré szervezettek. Autóbusz üzemeltetők (Volán) és vasút üzemeltetők (MÁV). Ez szerintem nem jó, mert be vannak zárva saját elefántcsont-tornyukba saját alágazati érdekeik szerint dolgoznak és magára a szolgáltatásra más kevésbé tudnak figyelni. Bár a MÁV -alvállalkozókon keresztül- 15 éve próbálkozik autóbusz üzemeltetéssel, de ez csak vasútpótlásban merül ki. Pont ott gerinc-buszozik (49-es), ahol ráhordani kéne.
Namármost ha "BKV-sítanánk" (hű de csúnyán néz ki így leírva) biztos nagyobb hatékonyságot érnénk el. Ezt már közgazdászunk ki is számolta, és nem csak a címkét cserélném le, hanem a szemléletet is, hiszen a "BKV-m" nagy valószínűséggel úgy döntene, hogy Tamásiból Székesfehérvárra vaskeréken szállítsuk a munkaerőt (előbbi helyen többlet, utóbbin hiány) autóbuszos ráhordással.
Jó pár évvel ezelőtt sokat gondolkodtam mi lenne a helyes: piaci vagy szociálpolitikai alapú szemlélet. Jelen pillanatban úgy gondolom, hogy ott ahol olyan súlyos problémák vannak, mint az aprófalvas területeken; nem gondolkodhatunk teljesen piaci alapon. Piaci versenyt talán csak az alvállalkozók kiválasztásánál szabad és kell megengedni.

 

Munkáról:
Arra gondolsz, hogy a Kapos Volán aprófalvas járatokat kénytelen megszüntetni?
Falugondnoki buszt nem tudok venni (ahhoz nem elég a fizetésem), de az iránytaxizás jogi hátterét kidolgoztuk már. Sajnos a Veszprém Megyei Önkormányzat kizárólagosan rendelkezik a készült anyag fölött és nem adhatok belőle.
Kinek kéne a segítség? Kapos Volánnak? Megyei Közgyűlésnek? Települési Önkormányzatoknak?
Bár attól tartok, nem lesz egyszerű törvénymódosításokat végigvinni olyan rövid idő alatt, mig a baj bekövetkezik.

Előzmény: Törölt nick (6688)