Vaskalap kartárs
2005.05.25
|
|
0 0
6681
|
Olvastam itt egy-két hozzászólást regionális vasút ügyében.
Mit mondjak; kicsit el vagyok keseredve. El vagyok keseredve, mert az a benyomásom, hogy még mindig tartja magát az a –szerintem- téves nézőpont, hogy ha a mellékvonalak majd regionális vasút néven külön életet fognak élni, majd minden szép rózsaszín lesz.
Az nem lenne baj, ha egy vasútbarát fórumon ilyesmit olvasok, de az már jobban bosszant, hogy szakmabéli vasutasok is hisznek benne.
Egy (sőt több) közlekedési szakember nem lehet annyira szűklátókörű, hogy azt gondolja; majd ha a vasút önállósodik, akkor felveszi a versenyt az autóbuszokkal és majd jól befűt nekik. Mintha nem is létezne közúti közlekedés és az autóbuszok által teljesített mennyiségi mutatószámok nem is léteznének. Vagy úgy gondolják, hogy majd ki tudják járni a buszok betiltását?
Regionális vasútban, (csak vasútban) gondolkodni; öngyilkosság. Ha ezek a hagymázos álmok megvalósulnának, akkor létrejönne egy szigetüzem, ami néhány 10 km-nyi vasútvonalat jelentene csupán. Elzárva, és büszkén hangoztatva különállását a nagy hálózattól, acsarkodva mutogatva az autóbuszok felé, hogy lám-lám miattuk nem megy a szekér. Ebből nem lehet várat építeni.
Nem szabadna a térségi közlekedést eszköz-üzemeltető társaságokra bízni. Az üzemeltetők kizárólag alvállalkozók lehetnek, hogy alágazati érdekeiket ne legyen módjuk érvényesíteni. Álmaimban egy „virtuális vidéki BKV-t” képzelek el, amelyik meghatározza a menetrendet és az eszközt (vonat, busz, kisbusz, szgk, léghajó stb) és a piacon keres ezekre alvállalkozót. |
|