"taxxx.:
OK.
Legyen úgy ahogy kívánod.
Írd le, hogy mi változik ha Vác-Bagyarmat-Ipolytarnóc között 60 km/h lesz a Bz engedélyezett pályasebessége ?
Mennyivel csökken a menetidő ?
8 perccel ?
15 perccel ?
A keresztek adottak.
Tedd át a kereszteket, de ne ad hoc, hanem számold ki, ahová jónak látod.
Mutasd.
Számold ki.
Végre valamit tégy is már a folyamatos sápítozás helyett."
Igenis, hogy nagyon sokat jelentene a 40-ről 60-ra történő pályasebesség-emelés. Fogalmazhatunk úgy is, hogy k...a sokat.
Ha tisztán 60-as lenne a pálya, akkor a Vác - Balassagyarmat közti menettartam lecsökkene 1 óra 40 - 1 óra 45 percre a jelenlegi 2 óra 5 -2 óra 20 perc helyett.
Gyarmatról Ipolytarnócra pedig el lehetne érni 52-53 perc alatt a jelenlegi 70 helyett. Mindkettő tetemes nyereséget jelentene, nem beszélve arról, hogy így esetleg versenyképes lenne az autóbusszal egyes viszonylatokban (Pl. a Gyarmat - tarnóc vonalon).
A kereszteket pedig szükség esetén át lehet helyezni, csak tudni kell a menetidőket meg a keresztezési időközöket.
A másik meg az - hangsúlyozom, hogy szerintem - hogy az Ipoly-völgybe nem a Nyugatiból kellene közvetlen vonatot közlekedtetni, hanem a Keletiből Aszódon át, mert erre rövidebbek a menetidők (ha a drégelypalánki oldal végig 60-as lenne, még akkor is vagy 15 perccel rövidebb lenne az aszódi). DESIRÓ-val Aszódig 120-al pengetve, egy rövid Gödöllői megállásssal.
Mehetne ez a közvetlen vonat Tarnócon át akár Losoncig is Eurégió jellegű vonatként, Balassagyarmaton Drégelypalánk felé csatlakozással.
Ha az aszódi oldal felújítanának 60-ra (ami nyilvánvaló kevesebb költséggel járna, mintha a diósjenőinél csinálnának meg ugyanezt - ti. az aszódinak sokkal jobb a vonalvezetése és az alépítménye is), akkor további 6-7 percet lehetne spórolni a menettartamon.
RB