Sziasztok!
Úgy látom, hogy vagyunk néhányan ezen a topikon, akiket foglalkoztat a térségi vasutak sorsa. Én elsősorban a Nógrád-vidéki Térségi Vasúttal foglalkozom.
Legfrisebb (mai) információm, hogy a következő évi menetrendtől állítólag megszűnnek a Gyarmat Expressznek vagy Palóc IC-nek becézett közvetlen Balassagyarmat - Budapest járatok.
A fő ok:elegendő pályakapacitás hiánya a 80-as vonalon (Budapest-Keleti pu. - Hatvan - Miskolc), elsősorban a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban.
A 80 km/h sebességű Bz szerelvényt egyszerűen nem lehet rendesen beilleszteni a 120 km/h-val közlekedő IC, gyors- és expresszvonatok közé - tájékoztatott egy illetékes.
Cserébe a térség utazóközönségének gyorsvonati csatlakozásokat ígértek Aszódon.
(Kérdezem csak úgy mellékesen, hogy eddig 7-8 éven át miért voltak indokolatlanul megfosztva ettől a lehetőségtől?)
Kérdés, hogy mindehhez mit fog szólni az utazóközönség, illetve a térségi vasút vezetése, akik presztízskérdésnek tekintik a közvetlen budapesti összeköttetést.
Mellesleg szerintem egy db. dupla orosz motorvonat megoldana a problémát, hiszen 100 Km/h-s sebességnél (a teljesen fölösleges rákosi megállás nélkül) Bp. Keleti - Aszód között 5-6 percet mindjárt ki lehetne csippenteni a menetidőből és mindjárt jobban elférne a vonat a gyorsok között is.
De hát a térségi vasútnak nincs orosz motorvonata, és a volt MÁV-elnöktől kapott tájékoztatás szerint még vagy 10 évig nem is lesz.
Kérdés, hogy a végletekig lepukkant Bz kocsik kibírnak-e még 10 évet? És ha ki is bírnak annyit, ki fog rajtuk utazni? Jóérzésű utas már most sem szívesen száll fel a gyarmati Bz-kre, bár Bz és Bz között is nagy különbségek vannak.
RB