Érdekességképpen:
Az új építésű lakások több mint negyedét hibásan adják át a tulajdonosoknak - állítják a szakemberek. Ennek egyik oka az, hogy a beruházók az építtetőknek olyan tempót diktálnak, amely szinte kizárja az alapos és aprólékos munkát. A fogyasztóvédők azt javasolják, hogy ha beköltözés után derül fény a kivitelezési hibákra, akkor a vevők mielőbb kérjék a javítást. A törvény szerint ugyanis három évig kötelező jótállást vállaniuk a cégeknek.
Új építésű ingatlan, valahol Budapesten. A házat egy évvel ezelőtt adták át. Azóta volt 4 csőtörés, repedeznek a falak, mállik a vakolat, lötyögnek az ablakok. De vannak olyan lakások is, amelyekbe nem lehetett beköltözni a falakat borító penész miatt.
Kassay Árpád, a Házintéző Bizottság elnöke a Híradóban elmondta, hogy már kötetekre rúg azoknak a hibajegyzékeknek a száma, amelyeket iktatva vetettek át a Szemiramisz Kft-vel, mint beruházóval, és kérték, hogy továbbítsa a Strabag Rt.-nek, mint építtetőnek. A mai napig semmiféle visszajelzésük nincs. Pedig az építést végző céghez eljutottak a panaszok. Az igazgató azt mondja, tudják, mi a kötelességük, és kijavítják a hibákat. Bodolai András, a STRABAG területi igazgatója azt mondta, hogy a javítás határidejében megállapodtak a megrendelővel, ez év június 30-ig be is fejezik az összes hiba javítását azokban a lakásokban, amelyekbe be tudnak jutni.
Szakértők szerint az új építésű lakások több mint negyedében vannak hasonló gondok. Legtöbbször a beruházók és a kivitelezők egymásra mutogatnak. Egy rendelet azonban előírja, hogy kötelező vállalniuk három év jótállást.
Siklósi Máté, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség helyettes szóvivője azt mondja, a jótállásnak alapvetően az az értelme, hogy ebben az időszakban mindenféle vita esetén bizonyításra a kivitelező, illetve az építtető köteles. A fogyasztónak nem kell bizonyítania, hogy rendesen használta, ez az építtető dolga.
A rendelet azt is előírja, hogy a cégeknek a bejelentést követő 15 napon belül nyilatkozniuk kell arról, mikor és hogy akarják kijavítani a hibákat.