ZE
2005.04.28
|
|
0 0
6415
|
A 95-ös vonallal kapcsolatban a következőket vallom:
Kitűnő gerincvonal lehetne belőle, méghozzá olyan elven, hogy Rudabányától a 92-es vonalig villamos módjára is összeszedné a népet és Kazinbarcika elkerülésével Miskolcig nem állna meg. Ezzel biztosítanánk a Rudabányától északra és észak-keletre fekvő településeknek a gyors eljutást a megyeszékhelyre.
Annyi kérdés merül(het) fel, hogy Kazincbarcika mennyire régióközpont (az), illetve az elkerülése (deltán keresztül) nem jelent-e nagyobb kiesést utasszámban, mintha a nagyállomásra befutna a 95-ről a szerelvény, majd egy irányváltás után indulna Miskolcra. Egyszer egyébként volt ilyenhez "szerencsém": Az IP valahol állva maradt, és operatív döntés eredményeként a rudai Bz csinált egy Bc-Ms menetet. Valaki írta, hogy most a delta nem járható. Persze, a maga a vonal is trágya, de én pusztán a lehetőségekről beszélek. Lehetőségről, ami nem Kazicbarcika, hanem Miskolc elérhetőségét biztosítaná. A Barcikára bejárók kapnának néhány mindent bejáró helyijáratot K. alsótól, persze nem ám külön bérlettel.
A delta jelenleg fizikailag járhatatlan, de a nyomvonal, a töltés, a híd létezik, tehát csak akarni kell, hogy ismét használható legyen. Az valóban apróság (de akár hasznos apróság is lehet!), hogy a berentei rendező felé megy: a másik vágány forgalmát nem érintené. Barcika alsón meg várhatná egy busz, ami fölmenne a városba, illetve a vonal mentén (Pl. Szuhakállóban), olyan kapcsolódó "buszok" (iránytaxitól a csuklósbuszig kategóriában gondolkodva) amelyek Felsőnyárád-Agttelek ill. Szuhafő felé szolgálnák ki az utazási igényeket. (Lásd pl. Bp-Dunaújváros "sárga taxi" mikrobuszok) Nem kell félniük a buszosoknak sem, hogy felkopik az álluk, mert ahol nincs vasút ott bőven lenne még szerepük a közlekedési koordinátor szövetség zászlaja alatt, ami az egész rendszert üzemeltetné. Ja és a MÁV meg a Volán csak alvállalkozói lehetnének a rendszernek ha jól viselkednek.
:-)) |
Előzmény: Vaskalap kartárs (6411)
|
|