Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.04.28 0 0 6411

A 95-ös vonallal kapcsolatban a következőket vallom:

Kitűnő gerincvonal lehetne belőle, méghozzá olyan elven, hogy Rudabányától a 92-es vonalig villamos módjára is összeszedné a népet és Kazinbarcika elkerülésével Miskolcig nem állna meg. Ezzel biztosítanánk a Rudabányától északra és észak-keletre fekvő településeknek a gyors eljutást a megyeszékhelyre. Valaki írta, hogy most a delta nem járható. Persze, a maga a vonal is trágya, de én pusztán a lehetőségekről beszélek. Lehetőségről, ami nem Kazicbarcika, hanem Miskolc elérhetőségét biztosítaná. A Barcikára bejárók kapnának néhány mindent bejáró helyijáratot K. alsótól, persze nem ám külön bérlettel.

Nem kell félniük a buszosoknak sem, hogy felkopik az álluk, mert ahol nincs vasút ott bőven lenne még szerepük a közlekedési koordinátor szövetség zászlaja alatt, ami az egész rendszert üzemeltetné. Ja és a MÁV meg a Volán csak alvállalkozói lehetnének a rendszernek ha jól viselkednek.

Miért kell félni a mellékvonali villamos gondolatától? Tartósan jó "végső" megoldás lenne. Drága? Tuti, de egyre kevésbé gondolom, hogy hosszú távon, makroszinten is az lenne.