HA az óránkénti szilis vicinális jegyével mondjuk a 32-es, vagy az 1-es buszon a Búza-térig be lehetett volna menni, illetve normális ráhordás lett volna Barcikán a vonatra, akkor lett volna értelme/eredménye a dolognak.
Az pedig nagyon sajnálatos dolog, hogy a közbenső Sajószentpéter helyi közlekedését gyakorlatilag a Kazincbarcika-Miskolc buszjáratok oldják meg...
Amit tenni lehetne, az Kazincbarcika alsónál egy normális buszos átszállási lehetőség kialakítása, úgy épületileg (fedett busz/vonatváró), mint menetrendileg (csatlakosással!), és akkor lenne valami értelme a vonatnak Kazincbarcika-Miskolc között (is). (Ezzel a Rudai vonal forgalmát buszra tereltük át.)
Ehez hasonló megoldás egyébként huszonx éve normálisan működött, igaz akkor a szuhakállói állomás előtt sorakoztak(!) a buszok: Szuhafő, Aggtelek, Rudolftelep felé, meg a jó ég tudja, hogy hova indulva; visszafelé szintén...
Az állomásépület sztoriját csak részben ismerem, minden esetre botrányos körülmények között (plusz egy halálos balesettel is tetézve, ha jól tévedek) tüntették el -- Sajnos.
Miskolcon a repülőtérnél (az ócskavastelep helyén) kellene egy ívvel kijönni a Bosch ipartelep és a buszvégállomás közé első körben, és Ózdtól(!) kiinduló ingajáratokkal menni odáig (illetve felváltva oda, meg a Tiszaira). Hozzárakni Barcikán egy csatlakozó autóbuszt, amit a vonatjegy birtokában lehetne igénybe venni. Az, hogy Szentpéteren csak max. két helyen állhat meg, az szerintem nem gond (az IP egyáltalán nem áll meg, ha jól tévedek!), hiszen elsődlegesen nem Sajószentpéter-Miskolc viszonylat javítása a cél, onnan ugyanis gyakorlatilag helyijárati sűrűséggel közlekednek autóbuszok.
Mondom, az egészhez kellene egy végállomást kialakítani a reptéri buszvégállomásnál, illetve ráhordó autóbuszt üzemeltetni Kazincbarcikán, Barcika alsón normális utasvárót csinálni, és végül, de legdrágábban normális szinvonalú szerelvényt tenni a vonalra, nem a most használt, mocsokkal összetartott roncsokat.