Szerinted egy megszüntetett mellékvonal anyagát hány nap alatt hordaná szét a környéken lakó... khm. megélhetési kisebbség? Anno a Szelesi iparvágányon is csak azért tároltak selejtezésre váró/selejtezett vagonokat, hogy legyen, ami biztosan az aljzathoz rögzíti a sineket...
Ami pedig a takarékos üzemet illeti, a MÁV abból főz, amije van. Ha a Miskolc-Ózd vonalra három, "gurulni gurul" minőségű kocsiból (amik közül egy kerékpárszállító kocsi...) meg egy csöriből tesznek vonatot, annak mindösszesen az az oka, hogy olcsó üzemű, korszerű, kényelmes, stb. szerelvény nincs.
A villamosközlekedéshez hasonlatos megoldást többen, több helyen emlegetik, de nem a K.Barcika-Rudabánya, hanem a Miskolc-Kazincbarcika viszonylatban, regiotram megoldásban gondolkodva. Egy ilyen megoldás jobb lenne, mint a mostani vonat és párhuzamosan akár negyedórásnál rövidebb követéssel párhuzamosan futó buszközlekedés, de húzzuk vissza a biliből a kezünket... Egyszerű szervezéssel, utasvárók, illetve megállók ki- és áthelyezésével is sokat lehetne javítani a dolgokon a Volán részéről, ahogy azt már írtam az átszállási problémával kapcsolatban.