István Gyuri Creative Commons License 2005.04.26 0 0 6366

GyöBzs: A buszos kiváltásnak szerintem rengeteg értelmes megoldása lehet, nem kellene ellene zsigerből tiltakozni.

Egyezik.

 

Nem hiszem például, hogy mondjuk a Kazincbarcika - Rudabánya vonalon nagy megrázkódtatás lenne, ha 3-al több buszpár köüzlekedne a 3 pár vonat kiváltására...

Van az 4,5 pár is :)

 

viszont fogadják el a buszos bérletet is a 3 pár buszon.

Mármint a 4,5 pár vonaton :) Bár nem hinném, hogy tömegesen mennének a buszbérlettel a város széli vasútállomásra :)

 

30 km-en a busz-vonat tarifa között szinte nincsen különbség.

Sőt, elvileg még az is el fog tűnni.

 

Nyilván lesz olyan, aki most kiszámolja, hogy Újvenyim - Izsófalva viszonylatban km-övezetet veszít.

Sőt, jönnek majd az állampolgári jogukkal, hogy útmegszakítani akarnak egy sörözés kedvéért, amit a volán nem igazán tolerál :)

 

azt a 30-40 Ft-ot, amit az övezetugrás jelent neki, be fogja vállalni.

Teljes árú jegynél ez ugyan nagyobb ugrás lenne, de valóban nem szabad ezzel foglalkozni. Hétfőn reggelente egyébként vannak BP-re utazók, a jegyvágók szeretik őket :)

 

Nyer a vasút, mert tremélhetőleg olyan megállapodást köt a Volánnal, amely nem nagyobb terhet támaszt felé, mint a jelenlegi üzemeltetési költségek. A Volán sem jár rosszul, hiszen vélelmezhető, hogy nem fogja a 3 pár újabb buszt 3 darab új jármű beállításával megjátszani, hanem eltologatja az indulásait a vasút menetrendnek kb. megfelelően és készen is vagyunk.

Illetve amit írtam, hogy a nem csúcsidei indulásoknál az álló eszközüket tudják használni, nyilván nem szabad nekik a különjárati tarifák kifizetni (bocs, Carpy...)

 

és akkor még nem beszéltem a jármű üzemeltetéséről, amortizációjáról, pálya avulásáról...

Plusz Miskolcról is ki kell állnia Kbarcikára valahogy a bz-nek.

 

A lényeg tehát: ha rendesen lesz megcsinálva ez a buiszos kiváltás, akkor szerintem mindenki nyer vele.

Így van, ha rendesen... De megértem azokat, akik kételkednek ebben...

 

2-es vonalon 20 óra után nem tapasztalható olyan tömeges utazási igény.

Ja, jó is a 2068-ason a csörgős inga. Azt is érdemes lenne kiszámolni, hogy mennyibe kerül ez a "játék", és pl. hogy viszonyul a Kbarcika-Rudabánya veszteségeihez...

Itt is, ott is sprórolni kell(ene)...

Előzmény: GyöBzs (6363)