Ime, ahogy ígértem, a Kölcsey szülők (és tanárok) iskolabezárás-ellenes érvkészlete (nem a Néplapból) összegyújtve:
1 A városvezetés nem kérte ki a szülők véleményét, nem szerveztek lakossági fórumot, kérdéseikre nem válaszoltak, felvetéseiket figyelmen kívül hagyták
2. A városrész lakossága mostanáig dinamikusan nőtt, a meghirdetett ingatlanok napok alatt sokgyermekes fiatal házasok között találtak gazdára. Ha megszűnik az iskola, ez a tendencia is leáll, a városrész kiürül, elöregedik
3. A Kölcsey iskolát már egyszer lerabolták: mikor odapaterolták az „alternaív gimit”, lebontották miattuk a jól felszerelt kabineteket, most a nővérek miatt kiűzik a kisdiákokat is. Bűn volt az alternatívot odatenni, ezzel már akor megpecsételték a további sorsát, azóta hordják el sokan a gyerekeiket a belvárosba.
4. Pedig a nővérképzőnek (ha már a város annyira áhítozik az ingatlanukért kapható pénzre) lenne más helye is, időben, távolságban közelebb a kórházhoz
- miért nem a Mátyásba mennek egyenesen? Van ott nekik elég hely, közvetlen buszjárat is van!
- miért nem a sokkal közelebbi Újvárosi iskolába mennek?.
- miért nem más, közeli épületet alakítanak át nekik (bútorgyár, malom, indóház)
5. Micsoda anakronizmus, ha egy pletykafalusi kisdiáknak, mire bebocsátársa talál, busszal kell elmennie egészen a negyedik általános iskoláig (Kölcsey, Bajcsy, Kőrösi-Csoma, Mátyás)!
6. Az sem igaz, hogy a különbuszok költsége csak a diákbérletek ára, annál sokkal több.
7. Nem beszélve a délutáni hazabuszozás lehetetlenségeiről (szakkör, stb miatt).
8. Ha bezár a Kölcsey, meghal a városrészben a kultúra. Bezárásra ítélték a könyvtárat is, bálok sem lesznek már, sem semmi eddig megszokott közösségi rendezvény.
9. Nem épülhet meg a várva várt, pályázati pénzből tervezett informatikai kabinet sem, pedig az iskola a városvezetés ellenjegyzésével nyerte erre a 64 millió Ft-nyi EU-s pénzt. Ha megvalósul a beruházás, a legmodernebb ilyen iskola lenne a városban, megkezdődhetne az elhordott diákok visszaáramlása, nem beszélve a lakossági hasznosításról „teleház”. Micsoda felelőtlenség erről a 250 ezer Euróról lemondani???!!!
10. Sok kisdiák gyalog iskolába járván elkísérte eddig kistestvérét óvodába. Ezek a családok ezután hogyan oldják ezt meg?
11. Sok családnak (főleg a partoskápolnaiaknak) a Mátyás suli sokkal közelebb lesz gyalog a síneken keresztül, a vele járó életveszéllyel együtt!
12. Sok szülő egyértelműen állítja, hogy azért szereti a Kölcseybe járatni a gyerekét, mert az olyan családias. A kiscsoportos osztályokban hatékony az oktatás-nevelés. Van olyan család, aki ez miatt költözött a Pletykafaluba.
13. Az osztálylétszámok megállapításánál, mikor a statisztika azt hozta ki, hogy a Kölcsey csak 67 %-os, nem vették figyelembe, hogy a többi férőhelyet az alternatívok foglalják el, vagyis a rezsi költségek, nem pedagógus álláshelyek szempontjából az intézmény működése nem ráfizetéses, mint ahogy hihetnénk, ha tényleg csak 67 %-os lenne a kihasználtság.
14. Aggályos, hogy az egyeztető fórumok megtartása törvényes volt-e, ugyanis többségéről nem készült jegyzőkönyv, sokan nem volt jelen az önkormányzat képviselője, az ott elhangzott javaslatok egyetlen mondata sem szerepel az előterjesztésben
15. Az alapfokú iskolahálózat racionalizálása ISKOLABEZÁRÁSOK NÉLKÜL is hozhatna hasonló megtakarításokat az étkeztetés-takarítás-karbantartás-stb terén az igazgatűs átszervezése nem más, mint a máshol már grég működö GAMESZ, Treffler úr nem csinálét mást, mint feltalálta a spnyol viaszt. De ehhez nem kell iskolát megszüntetni
16. A tanulócsportok számának csökkenése iskolabezárás nélkül is maga után vonja pedagógus álláshelyek megszűnését, bérük megtakarítását
17. Hogy milyen megtakarítások volnának elérhetőek egy bezárások nélküli racionalizálási program-mal. Ez volna az igazi döntési helyzet, nem az hogy bezárjuk vagy változatlanul hagyjuk .
Vagyis a Kölcsey iskola, az őt övező 5 ezres városrész kisdiákjainak és polgárainak érdeke az lenne, ha nem hogy a nővérképző kerülne a helyükre, hanem eltakarodna onnan az alternatív gimi is, helyükön a régi szak-kabinetek, az új informatikai kabinet épülne meg, és újra régi fényében működhetne az iskola, feltöltődve az eddig elhordott diákokkal és egyúttal a lakosság közművelődését is megoldva (könytár, klub, teleház, stb).