Kialföld Volán-t jól ismerem.
Lesz@rja az utasait.
Nézd meg a Tápszentmiklósi vonalat pl.
17 buszjárat de Győrtől 12 km-re levő községekkel kezdve így van.
Pázmándfalu Táp Nyalka stb
Ezek közül a 13 as vonalalon egyedül Tápszentmiklósnak van megállóhelye kinn a pusztában.
Néz meg Gicet kb 6 busz megy oda Győrből horibilis a kilométer meg a bérletár.
Az egész megyében leszarják a vonalakat.
Nagyot csalódtam amikor Győr Sopron Megye közlekedését közelebbről is tanulmányoztam.
1987-88 között egy évig, másrészt tavaly 2004 04.15 től voltam ott többször is azon belül háromszor Győr-Kisbácsán voltam.
Itt tudni kell reggelente van 10 percenként busz.
Délután 15 percenként hazafelé ezt tetézi még egy probléma:
Gond az hogy egyszer CSUKLÓS egyszer SZÓLÓ ami Rába contact.
Mindez az is jelzi Kisalföld-nek tökmindegy hogy szóló vagy csuklós 110 embert akar ezen is meg azon is elszállítani.
Legfeljebb lemarad az utas, a sofőr meg balesetveszélyes helyzetekbe kerül.
Vissazkanyarodva a 11-esre:
Eddig átszállással oldották meg részben a 3 műszakos munkarendbe járást kiváltó autóbuszos közlekedést Bakonyszentlászlóra. Én Jártam 3 műszakba ugy 23.30 körül nehezére eseik a dolgozónak mégegyszer átszállni!
Az is érdemel figyelmet hogy Veszprémvarsányból kerülővel 42 km buszjeggyel lehet megtenni a 34 km-es vonat utat, hiszen a volán a betéréseket és a hosszabb útvonalat beleszámolja a kilométerbe bizonyos járatain.
Gic Lázi Tápszentmiklós Bakonyszentlászló Veszprémvarsány közlekedését tanulmányoztam pár hónapja.
Mivel jártam is arrafelé noha onnan 280 km re lakom azért még lehet véleményem.
Alapvetően a vasút négyszer kevesebb energiát használ el mint egy közút mert kevesebb a gördülési ellenállása, ezért célszerü lenne ezt is figyelembe venni.
Másrészt az a h*lye a M*V nál aki kitalálta hogy Bakonyszentlászlóig/ tól és nem a teljes vonalon kell közlekedni a vonatoknak az is felelős mindezért hiszen vannak Veszprém-Győr utazások amire nem lehet használni a vonatokat hiszen csak 5 járatpár megy végig.
Én nagyon sokat utazom buszhiányos térségekben ahol a járatok rendszeresen késnek bármit megcsinálhazt a sofőr, azt is hogy nem ad jegyet, kihagy megállót települést vagy hogy 10 perccel előbb indul mint a menetrend.
Szűk levegőtlen járatokon én közel 1500-3000 km között utazok hetente!!!!!
Nem vic a cégem ezért fizet ugyanis cégeket keresek fel egymástól igen távoli helyeken.
Buszsofőrökről:
Volt olyan eset hogy édesapám szerződéses munkásbuszon járt, de egyszer igénybe kellett vennie a polgári helyközi járatot.
A sofőr nem adott jegyet.
Látja ám hogy a következő megállóban száll fel egy ellenőr, édesapám jelzett a hátsó ajtón, és leszállt.
Ez a védekezés a védtelen utasoknak. Ugyanis ha vita lett volna a sok éve volánnál dolgozó sofőrnek hisznek, aki zsebre dolgozik /poén az hogy ez a sofőr egy rövid ideig ellenőr is volt/
Ez a véleményem a buszokról. Legyen az bármilyen pótló nyavalya a végén ez lesz belőle. Volán meg a buszok már vizsgáztak sokszor nincs mellékhelység szük hely levegőtlen nyavalya az egész. Az utak forgalma állaga romlik a dugókban nő az eljutási menetidő.
Mellékvonalakra a 24/72 es megoldás a jó lásd Kál-Kápolna 84 es vonal!!!
ott egyelőre megmaradt Verpelét Recsk
Mátraderecske mh
Mátraballa
Mátramindszent.
Lehet a megoldás a szóló BZ is vagy az hogy lekapcsolnak a szerelvényből kocsikat a kevesebb utasú szakaszokon.