Tiborcsik Creative Commons License 2005.04.18 0 0 2445

"...ha bármit el akarsz, el akartok érni akkor a társadalmi koalícióépítésben nemcsak tagadni kellene..."

 

Tibra még egyszer figyelmedbe ajánlom a felsorolás utolsó pontjait, amelyek nem véletlenül kerültek a végére, hanem mert azok a  legnyomósabb, alternatív, építő javaslatok. Pontosan arra irányulnak, amit te feszegetsz, vagyis nem a tagadársa, hanem építő jellegű alternatív megoldásokra:


"22. Az alapfokú iskolahálózat racionalizálása ISKOLABEZÁRÁSOK NÉLKÜL is hozhatna hasonló megtakarításokat az étkeztetés-takarítás-karbantartás-stb terén az igazgatás átszervezése nem más, mint a máshol már rég működö GAMESZ, Treffler úr nem csinált mást, mint feltalálta a spanyol viaszt. De ehhez nem kell iskolát megszüntetni


24. Hogy milyen megtakarítások volnának elérhetőek egy bezárások nélküli racionalizálási programmal, ez volna az igazi döntési helyzet, nem az hogy bezárjuk vagy változatlanul hagyjuk

 

25. A Tallin iskola és a Ruhaipari középiskola épületcseréinek az előterjesztett javaslattal szembeni költséghaszon-összevetése szintén lehet egy reális alternatíva, valódi döntési helyzetet teremthetne"

 

Vagyis:

 

22.: nem megszüntetni, mellette kidolgozni a GAMESZT  ezzel érvelve a megszüntetés mellett, hanem hanem kidolgozni a GAMESZ-t és egyúttal megőrizni az iskolát! ( a GAMESZ-nak nem feltétele egyes iskolák bezárása)

 

24.: nem a bezárásról dönteni, hanem kidolgozni a működés racionalizálását (ugyanis a bezáráson kevesebb a remélt megtakarítás, mint egy bezárás nélküli a racionalizáláson!)

 

25.:  racionális épületcserével megtartani, egyben tartani a Tallinos közösséget, ennek lehetőségét megvizsgálni, kidolgozni, mint egy lehetséges alternatívát

Előzmény: tibra (2429)