Nyomós érv-e - nem tudom. Néhány megjegyzés, kérdés:
1. Milyen volt a roma felzárkóztató program a Tallinban? Amíg a Roma Esély ismert a városban, ez nem.
2. ,,A Tallin eddig szűrőként működött, a Fiumei és Kodály is ki fog ürülni éveken belül (a szülők továbbviszik cigánymentes iskolába a gyerekeiket)"
Lassan nem lesz már szürö:)) Sajnos, nem sajnos, de ez a társadalmi gond adott.
Meg kell tanulnunk az integrált nevelést elfogadni szülöi szinten is. Ehhez legalább azt kell elérni, hogy felkészült tanári karra bízzuk roma-nem roma gyerekeinket.
Na én ezért a célért küzdenék!
ÖN SZERINT MINDENT MEGTESZ AZ ÖNKORMÁNYZAT (MINT FENNTARTÓ) A KÖZOKTATÁS VERSENYKÉPESSÉGÉÉRT?
3. Olvastam néhány társadalomföldrajz könyvet, abban az állt, hogy az emberek térhasználata az iskola-munkahely-szolgáltatások (szent)hármassága köré szervezödnek. No szerintem a dolog itt is újraszervezödik (amíg ez történik nyilván nem lesz senkinek kényelmes). Az iskolabusz szerintem megoldás lehet.
4. Waldorf - nem rétegiskola szerintem. Bár lehet, ma még Szolnokon annak látszik:)
A dologban a Waldorf ilyen önkormányzati támogatása a furcsa. De végülis elfogadható akkor, ha valaki elárulja: az iskola Tallinba telepítése elöszele a waldorf középiskolának! (lásd: megszüntetbe megörzés) Ha nem ez csak a fejetlen sakkozás. (mi lesz a kertvárosi waldorf épülettel?)
5. A városrész jövöje. Valószínüleg prosperálás vár a területre. Ez biztos. Az, hogy ez baromi nagy gyereklétszám ugrással fog járni, közel sem.
6. Az, hogy egy városrésznek kell-e iskola (másként: egy megyeszékhelyen koncentrálni kell-e az általános iskolákat a belvárosban) politikai kérdés.
Véleményem szerint az ellentétes fejlödési utak bemutatására ez a 25 érv nagyon csekély.
(Elöleg: az elözö állításoktól függetlenül - az Abonyi iskola pályázati pénzét fel nem használni bün volt)