Az EU-s csatlakozást ezt a problémát is megoldotta, most már lehet egy ilyen Bz-s vonatpárt indítani. A nagy igényekre való tekintettel szerintem decembertől meg is fog indulni.
Jó lenne, ha tényleg így lenne. Más kérdés az, hogy azok, akik kedvezményes jegyre vagy ingyenes utazásra jogosultak (diák/nyugdíjas/közalkalmazott/MÁV-dolgozó), azoknak az ilyen alternatív útvonalak nem kifizetődőek.
Amúgy meg mivel minden ilyen vonat belföldi igényeket is ellát, ezért nem nem csak akkor lehetne indítani ilyen vonatokat, ha tele vannak nemzetközi vagy tranzitutasokkal.
Ott van pl. a Szombathely-Graz EUREGIO. A határon kevesen mennek át, de mindkét oldalon sok a belföldi utas, így a vonatok kihazsnáltságával nincs baj.
Más kérdés az, hogy egy Bánréve-Salgótarján vonat menetidőben csak sebesvonatként, és nem személyvonatként lenne versenyképes a buszokkal.