Mit szedtek fel ?
Mit zártak be ?
mégis írd már le, mert olyan de olyan kíváncsi vagyok, hogy a Pusztavám - Oroszlány összekötés mennyibe kerül ha holnap hozálátnak megcsinálni, és ki fog rajta utazni ?
Miért nincs Ózd-Zabar-Salgótarján vonat ?
Hisz olyan jól mutatna a térképen ?
a MÁV egy évre úgy 160 milliárd forintot kap az államtól, azaz Tőled meg tőlem.
ehhez jön a saját bevétele.
Évente talán 50 milliárdja van pályára.
A teljes 7800 km-re.
Jól van építsünk Pusztavám és oroszlány közé vasutat.
A Zalalövő-Bajánsenye 31 md-ba került ( 19 km ) 1997-es árakon., kisajátításokkal együtt.
Tehát km-ként 1.630.000.000 kemény magyar királyi forintért építettünk vasutat 1997-ben.
Vannak itt akik, arra felé laknak, majd elmondják Neked, hogy mire használjuk a pályát azóta..............:-(((
De van !
Az azóta eltelt 8 évet csak éves 5%-os inflációval számolva, ez ma 2,48 miliárd forintba kerülne kilóméterenként.
Azért a Pusztavám-Oroszlány szakasz kicsikét szegdeltebb terep mint az őrségi volt.
Elég ha 10%-os "nehezedési" pótlékot számolsz a két terep különbözősége miatt.
Bár lehet, hogy az ilyen fajta "engedékenységemért" még egy pft-s technikus is rám mordul.
Joggal.
Tehát legyen csak 2,72 milliárd Ft.- / km a tervezési költségünk 2006-ra.
OK ?
Ez ugye úgy 8 km-nyi hézag, ami most nincs meg.
Számoljunk 3 év építési időt.
Akkor ( továbbra is csak 5%-os inflációval számolva) úgy 3,15 milliárd Ft.-/km áron kijön a 8 km, azaz 8x3,15 = 25,26 md Ft.-ból összekötötük a kettőt, vagy 80 km/h vagy 100 km/h sebességgel járható, NEM villamosított, állomástávolságú közlekedésre alkalmas pályával.
Ez 31 db Taurus villamos mozdony ára.
Nem baj.
A pályánk megvan, kezdjük el használni.
Mire fogjuk használni ?
Kíváló útirány a Székesfehérvár- mór-Pusztavám - Oroszlány - Tatabánya vonatoknak.
Ezt ma buszok végzik, s az is elég.
Ma van 9 pár busz, azaz irányonként felkínálnak 9x45 ülőhelyet, naponta.
Az, hogy a Fehérvár-Móri buszok zsúfoltak nem ide tartozik, mert Fehérvár és Mór között ma is van bőven vonat, az utasok mégsem ezt választják, hanem szavaiddal élve inkább tolonganak a buszokon.
Visszatérve :
Tehát megcsináltuk 25 milliárdért azt a 8 km-t, de ha valami csoda folytán csak 20 milliárdért csináljuk meg, akkor is mit vagy kit szállítunk majd ott ?
- Neha pár thervonatot ?
- Naponta elpörög ott majd 6-9 pár Bz ?
- Ha baleset van az 1-es vagy 30-as vonalon akkor jó lesz kerülő iránynak ?
Hidd el jó lenne ha meglennne, de már a léte is sok gondot okozna.
Aki gazdag megteheti.
Érdeklődve várom véleményedet.