Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6224

Mit szedtek fel ?

Mit zártak be ?

 

mégis írd már le, mert olyan de olyan kíváncsi vagyok, hogy a Pusztavám - Oroszlány összekötés mennyibe kerül ha holnap hozálátnak megcsinálni, és ki fog rajta utazni ?

 

Miért nincs Ózd-Zabar-Salgótarján vonat ?

Hisz olyan jól mutatna a térképen ?

 

a MÁV egy évre úgy 160 milliárd forintot kap az államtól, azaz Tőled meg tőlem.

ehhez jön a saját bevétele.

 

Évente talán 50 milliárdja van pályára.

A teljes 7800 km-re.

 

Jól van építsünk Pusztavám és oroszlány közé vasutat.

 

A Zalalövő-Bajánsenye 31 md-ba került ( 19 km ) 1997-es árakon., kisajátításokkal együtt.

Tehát km-ként 1.630.000.000 kemény magyar királyi forintért építettünk vasutat 1997-ben.

 

Vannak itt akik, arra felé laknak, majd elmondják Neked, hogy mire használjuk a pályát azóta..............:-(((

De van !

 

Az azóta eltelt 8 évet csak éves 5%-os inflációval számolva, ez ma 2,48 miliárd forintba kerülne kilóméterenként.

 

Azért a Pusztavám-Oroszlány szakasz kicsikét szegdeltebb terep mint az őrségi volt.

Elég ha 10%-os "nehezedési" pótlékot számolsz a két terep különbözősége miatt.

 

 Bár lehet, hogy az ilyen fajta "engedékenységemért" még egy pft-s technikus is rám mordul.

Joggal.

Tehát legyen csak 2,72 milliárd Ft.- / km a tervezési költségünk 2006-ra.

OK ?

 

Ez ugye úgy 8 km-nyi hézag, ami most nincs meg.

Számoljunk 3 év építési időt.

Akkor ( továbbra is csak 5%-os inflációval számolva) úgy 3,15 milliárd Ft.-/km áron kijön a 8 km, azaz 8x3,15 = 25,26 md Ft.-ból összekötötük a kettőt, vagy 80 km/h vagy 100 km/h sebességgel járható, NEM villamosított, állomástávolságú közlekedésre alkalmas pályával.

 

Ez 31 db Taurus villamos mozdony ára.

Nem baj.

 

A pályánk megvan, kezdjük el használni.

Mire fogjuk használni ?

 

Kíváló útirány a Székesfehérvár- mór-Pusztavám - Oroszlány - Tatabánya vonatoknak.

 

Ezt ma buszok végzik, s az is elég.

Ma van 9 pár busz, azaz irányonként felkínálnak 9x45 ülőhelyet, naponta.

 

Az, hogy a Fehérvár-Móri buszok zsúfoltak nem ide tartozik, mert Fehérvár és Mór között ma is van bőven vonat, az utasok mégsem ezt választják, hanem szavaiddal élve inkább tolonganak a buszokon.

 

Visszatérve :

 

Tehát megcsináltuk 25 milliárdért azt a 8 km-t, de ha valami csoda folytán csak 20 milliárdért csináljuk meg, akkor is mit vagy kit szállítunk majd ott ?

 

 

- Neha pár thervonatot ?

- Naponta elpörög ott majd 6-9 pár Bz ?

- Ha baleset van az 1-es vagy 30-as vonalon akkor jó lesz kerülő iránynak ?

 

Hidd el jó lenne ha meglennne, de már a léte is sok gondot okozna.

 

Aki gazdag megteheti.

 

Érdeklődve várom véleményedet.

 

Előzmény: Törölt nick (6223)