OKU30 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 531

"...Chiasso-ban találkoztunk néhány Búvárral, ... hogyan kerültek oda,stb..."

 

Cseh barátaink okosan bekapcsolódtak az európai vérkeringésbe a vasút terén is. Nézzünk egy konkrét mozdonyt (Búvárt):

Gyártó: CKD 8814-es gyári számon 1973-ból, pályaszáma CSD T478.3076

1988-tól CSD 753.076-9, 1993-tól CD 753.076-9 majd 2001.10.15-én selejtezték, de nem szünt meg létezni, megvásárolta a CMKS (Ceskomoravská Komercni Spoletnost A.S., Nymburk) 2003-ban átépítette CMKS 145/03 gyári számmal. 2003.03.26-án vizsgázott mint CMKS 753.710-3, majd tüstént bérbeadták egy olasz kölcsönző cégnek, az LDO-nak (Leon D'Oro), ahol 2003.03.31-én került állagba mint D753-711. Ők hamarosan 'kikölcsönözték' az FNM (Ferrovie Nord Milano) részére, ahol azóta mint DE520-02 üzemel.

A dolog annyira bevált, hogy összesen 18 darab búvár van jelenleg az FNM-nél DE520-01 -től 18-ig. Hasonló részletességgel leírhatnám a maradék 17 gép életútját, de az nagyon hasonlít a fentihez, és nem szeretném, ha valaki megvádolna, hogy a mozdonyvezető gyerekkori adatait is előszedem, ami nem ezen topik témája.

 A CMKS tulajdonában több tucat Búvár van, amit máshova is kölcsönöznek, sőt ex DBAG-s 232-es nagy Szergejeket is vásároltak

Előzmény: nohabpeti (516)