chgergo Creative Commons License 2005.03.14 0 0 4917

"A PAL DV formátum (DV25) egy 25Mbps MPEG2, 720x576 4:2:0 (5:1 kompresszió) képből és 2x48kHz/16bit vagy 4x32kHz/12bit hangból áll."

Biztos csak eliras, de nem mpeg2 hanem valami motion-jpeg alapu a codec.

 

Annak viszont orulok, hogy megerositettel a velemenyemben a miniDV 720x576-os felbontasat illetoen.

Kb. olyan ez az ugy, mintha a trabantos eskudne ra, hogy autopalyan 110 a max sebesseg, es ez alapjan ketelkedne a kresz 130-as szabalyaban...

Aki nem hiszi, csinaljon egy negyzetracsos abrat, kodolja be DV codecbe, es irja fol a DV szalagra. Ra fog meni, gond nelkul vissza is lehet masolni rola.

A szabvany es a kepesseg nem ugyanaz. :)

 

Egyébként jópár hozzászólással korábban felajánlottam, hogy közzé teszem az ElektroWordos DVD-met.

Ottani kamerak + néhány saját kamera tesztvideoi:

 

CANON_MV700

JVC_GRD-23
JVC_GRD-43

Panasonic_nv-gs22
Panasonic_nv-gs30
Panasonic_nv-gs55
Panasonic_nv-gs120
Panasonic_nv-gs140

Sony_DCR-HC20
Sony_DCR-HC16
Sony_DCR-PC106

Samsung_VDP24

 

két régi:
Panasonic_nv-ds25
Panasonic_nv-ds30

 

Altalanos tapasztalat:

A Samsung a leggyengebb. Fako szinek, zajos kep, bizonytalan fokusz.

Sony: szep kep, de zajos.

Tobbi 1CCD-s: nincs nagy kulonbseg kozottuk. Egyforman szar mindegyik.

GS120, GS140 annyival nem jobb, mint amennyivel dragabb. Tenyleg szebbek a szinei, jo az optikaja, de belterben (3x60W+ablakon bejovo feny) borzalmasan eletlenek, VHS feeling!!! Ahogy elneztem az olcsobb 1CCD-sek sem elesebbek, egyszeruen szarnak ra a gyarok, hogy mar nem VHS a divat...

 

A 2 eves DS25, DS30 kepei egyaltalan nem rosszabbak sott...

Igaz azokban 1/4-es CCD meg 43mm-es optika van, itthon a szobaban +3db a gain olyan megvilagitassal, ahol a GS140 mar +18db-en ment. :)

 

Szal a 3CCD-s kamera sem hozza el a kanaant, de legalabb draga. :(

Előzmény: CiluHS (4853)