Üdvözlet trambibácsinak!
Szerintem is nagyon jók az európai olasz mechanikájú lezlik. Mint mechanika, vannak olyan jók, mint az amerikaiak. Hangzásban meg a dobozkialakítás miatt a Proline lezlikhez hasonlatosak. (körben nagy nyílások, műbőr, kerék...)
Valóban, ezek kifejezetten koncertre készültek, láthatók voltak a legkisebb presszóktól a stadionokig.
És mégvalami, európában sok gyengébb hanxer hangját voltak hivatottak feldobni (villanyorgonák, harmonikák...) és nem elsősorban Hammondhoz készültek. Ok, arra is nagyon jó. Ezért is van kivétel nélkül mindegyik típusnak normális elő és végfoka, nem kell külön preampdobozzal szerencsétlenkedni. A Hammond viszont olyan irtózatos jelet ad le, hogy azért nem készültek az eredeti lezlik beépített preamppal.
A hangzásdifferenciát meg a zárt doboz, a végfok hangkaraktere, a hanxórók karaktere és a crossover együttesen befolyásolja, szóval ennyire eltérő alkatrészekből nem is lehet egyforma jószágot alkotni.
A fatokos, csöves lezli valóban inkább otthonra, stúdióba, templomba terveződött, amikor még nem is volt rokk. (1950-60)