Szerintem igenis lehet a lapban "beállított" kép. Bár úgy gondolom, ezek a képek valóban nem olyan értékesek, mint a hosszabb várakozás után elcsípettek, vagy azok, melyekhez szerencse kellett, és a fotós ügyessége.
Viszont gondolom nem vagyok egyedül azon vasútbarátok közül, akinek ritkán adatik meg jelen lenni egy-egy különvonat-fotózáson (személy szerint még nem voltam ilyenen), illetve nem tudják beutazni az egész országot azért, hogy képeket készítsenek. Éppen ezért örültem neki, hogy pl. a csömödéri keskennyomközű vasútról is megjelent a gyönyörű képekkel illusztrált cikk. Mert ugyan egy "eredeti" képet tudok a legtöbbre értékelni, de hiába az eredetiség, ha esztétikailag egyébként gyenge (bemozdult, alul- vagy túlexponált, stb.). A csömödéri képek "beállítottak", ám igazán szépek, percekig tudom nézegetni őket...
***
Ami a fényképezést illeti: azért egy dízelről is megállapítható jó esetben, hogy áll-e, vagy mozog (legalábbis a régebbi gépcsodákról). Igaz, a közönséget át is lehet verni, ha például fúj a szél. És tényleg: 70-80-nal teperő Sziliről is sikerült már igazán szép képet csinálnom, egy jó közepes digitgéppel (Canon A70).
![](https://img.index.hu/imgfrm/6/7/1/5/THM_0000416715.jpg)
Ezen a képen a Dácsia éppen áll.
![](https://img.index.hu/imgfrm/6/7/3/9/THM_0000416739.jpg)
A Szergej pedig gyorsul...