FOMA Creative Commons License 2005.02.26 0 0 6082
Az oldalt már töröltem, de ez is +teszi:

A főoldal képaláírásaiból össze lehet rakni a dolgot.

Ami a képen nem látszik, de a teljességhez hozzátartozik. A vasútállomás jelenleg kb. hat-hétszer akkora helyet foglal el, mint a buszállomás. A vasútállomáson 7köznapokon kb. 210-230 utas (vagy ahogy :nyunyuka írná: vasútbarát) fordul meg. (Ez nem hivatalos szám, a saját - tavaly ősszel két alkalommal végzett - +figyelésem eredménye.) Ennek a vasútbarát mennyiségnek a 90 %-át három vonat adja, amelyek 50 fő körüli utast visznek, a többin 3-20 fő közötti az utasszám. Ezzel szemben a buszállomás utasforgalmát nem ismerem, de szemmel láthatóan 14 óra és 14 óra 10 perc között csak a 8-as helyijárat több utast szállított a vasútállomás egész napi forgalmánál. Mellesleg a városban napi 703 helyijárat közlekedik, ebből kb. 50 járat kivételével valamennyi a buszállomásról indul, a helyközi járatok számát nem tudom. A buszállomás szemmel láthatóan szűk és túlzsúfolt, a vasútállomáson oedig 10 vágányon korzózik a napi 7 vonatpár, a heti 2-6 tehervonatpár, és a heti két tolatóspár.

Kérdésem, hogy a város fő-fő döntéshozója melyik megoldást választaná:

a. Hagyja, hogy menjen minden a régiben,
b. Úgy ítéli meg, hogy a buszállomásnak nagyob, a vasútnak kisebb hely kell, de majd csak lesz valahogy,
c. Alkalmazkodva a megváltozott városzerkezethez, tudomásul veszi, hogy a munkaerő és a bevásárlóerő már rég nem oda áramlik ahová régen, és áthelyezi az egészet egy új helyre, természetesen a terület arányos elosztásával.

Pótkérdés: melyik válasz esetén van esélye az újraválasztásra?

Egy dolgot még hozzá kell tenni, mert ezt az információt természetesen v_peti nem ismerheti. A buszállomás és a vasútállomás tervezett helye közvetlen közelében kb. 2000 ember munkahelye található, amely a bányabezárás óta a legnagyobb munkahely-koncentrációt jelenti.
Előzmény: Törölt nick (6077)