igen, csak valószínűleg óriási rotor kéne, hogy elég felhajtóerőt termeljen kis fordulatszámon is.
olyannyira óriási, ami a saját súlya miatt vagy megrogyna, vagy már azt se bírná megemelni.
legalábbis gondolom nem nasa minőségű anyagokra van büdzsé... bár az üvegszálas szövetek és epoxygyanta ára nem egetverő, de akkora rotor-fesztávnál, ami akár csak két embert fel tud emelni, már baromi merev anyag kell, gyanítom a tövénél legalább 25-30 réteggel, kínosan ügyelve a rétegek közti szögekre, mert ha egyik rotorlapát letörik, akkor mindennek vége. ekkora rotorlapátokat kiegyensúlyozni sem egyszerű.
nem véletlenül többnyire csak elmélet az emberi erővel hajtott helikopter-elvű repülőszerkezet, szemben a vitorlázó-elvűvel szemben.
ha én nekiállnék, valszeg úgy csinálnám, hogy 4 azonos méretű rotort helyeznék el a szerkezeten, a négy rotor fordulatszámát csúszó kúpfogaskerekekkel szabályoznám, így egyúttal a stabilizáció is megoldva.
de ettől függetlenül egy ilyen repülő alkalmatosság önsúlyát átlagos anyagokkal számolva kábé 50-80kg-ra saccolom, hozzáadva két könnyűsúlyú pilótát 150-200kg lenne. ki lehet számolni, ennek megemeléséhez mekkora felhajtóerő szükséges... gyanítom nem kevés. :o(