Bocs, hogy belekontárkodom, de hátha ez is járható út:
A láncos meghajtáshoz képzelj el egy szívecskét (lánc alakja). Jó, tudom, ma pont a napja van, de mindegy. Szóval, a konvex csúcsán az egyik lánckerék, a konkáv csúcsán a másik. És kész is a teljesítmény összegző, nem keresztezzük a láncot, keresztezni a szíjat szokták! Innentől már úgy helyezed, hogy kényelmes legyen mindkét pedálozónak.
Ide azért nem tennék fogaskerékhajtást, mert azt olajjal kellene kenni, csak nincs hol tároljuk a kenőanyagot. Olaj nélkül meg "hamar" tönkremegy, és ráadásul zajos is lesz, és a nagy súrlódás miatt sok energia alakul hővé.
Innentől, a szívecske egyik ívébe teszünk egy tetszőleges lánckereket, amivel meghatározzuk az áttételt, ami a fogszám aránytól függ. A lánckerékre kis tengely, majd egymás után sorosan két kardáncsukló. Ezzel tetszőleges helyre kerül a korong is, forgómozgás megmarad, csendes, és a két kardánkereszt miatt kinematikailag is frankó. Nem lesznek nemkívánatos sebességingadozások (ha a meghajtó sebességet állandónak vesszük, persze).
Van más megoldás is, ez egy a sok közül.
A kasszánál lehet fizetni. Csekket is elfogadok! :)