tibra
2005.02.13
|
|
0 0
2006
|
Ajánlom mindenkinek ezt a néhány sort a Delors Bizottság jelentéséböl:
„Semmilyen reform nem lehet sikeres a tanárok hozzájárulása, aktív részvétele nélkül... fordítsunk különleges figyelmet a nevelők kulturális, társadalmi és gazdasági helyzetére... Sokat követelünk a tanártól, néha túl sokat, amikor elvárjuk, hogy helyrehozza azokat a hibákat, amelyeket más, szintén a fiatalok oktatásával és képzésével foglalkozó intézmény követett el. Sokat kérünk tőle akkor, amikor a külső világ egyre jobban behatol az iskolába az új informatikai és kommunikációs eszközök révén. Olyan fiatalok kerülnek a tanár elé, akikre egyre kisebb hatással van a család vagy a vallás, egyébként viszont meglehetősen informáltak. A tanárnak számolnia kell ezzel az új jelenséggel, hogy meg tudja értetni magát, és meg tudja érteni a fiatalokat, s hogy felébreszthesse bennük a tudásvágyat, és megtaníthassa nekik, hogy az információ birtoklása még nem jelent tudást, s hogy annak megszerzése erőfeszítést, figyelmet, kitartást és erős akaratot igényel.” |
Előzmény: BAAEL (2001)
|
|