szerintem kicsit összetettebb a hajtás, csak a 80-as ábrán látható meghajtások egyikével sem vitelezhető ki a dolog. kombinálni kell az eddig felmerült ötleteket, mert a 80-as ábra c, d, f megoldása ugyan tökéletesen jó, de az még csak elfordítja a forgást, de csak egy emberhez jó.
a két emberes hajtáshoz a lentebb is írt fektetett 8-as keresztezett megoldás a nyerő, de a kúpos fogaskerekes meghajtáshoz asszimetrikusan kell sajnos megoldani a dolgot. én így tenném:
a függőleges tengely forgásiránya attól függ, hogy a középső lánckerék mely oldalára teszed a vele egy tengelyen lévő fő kúpos fogaskereket.
érdemes a középső nagykerék azon oldalára láncfeszítő segédgörgőket tenni, ahol a láncok nem keresztezik egymást, jó közel a nagykerékhez. mivel a vonóerő a nagykerék alsó felén alakul ki, ezért ott nem lehet laza a lánc, nem lóghat. felül a tolóerő miatt pedig leeshetne a feltorlódott lánc.
a lánc legyen némileg hosszabb, mint a matematikailag kiszámítható hossz, különben szorulni fog.
a hajtáslánc jobb oldalán pedig a lent felötlött segédgörgős láncfordítád van, de szerintem jobb két, egymástól függőlegesen viszonylag nagy távolságra elhelyezni őket, hogy a lánc a segédgörgők egyik oldalán se csavarodjon túl nagyot. a segédgörgőket a csavaráshoz úgy kell elhelyezni, hogy a középső és a jobboldali lánckeréktől is elég messze legyenek, így van a láncnak helye felvenni egy oldalirányú csavarodást. ha erre túl kicsi a hely, a lánc le fog esni. érdemes az alsó segédgörgőt a jobboldali hajtó lánckerékkel egy síkban elhelyezni, főleg ha kicsi a hely.
hát ennyit tudtam hozzágondolni. :o)
üdv, sok sikert!