korpi41 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 6024

Nos, tehát MEFI van, rádió így nincs. Pontosan nem is igazi MEFI. Nem ellenőrző jelzők vannak, hanem nem biztosított fényjelzők, előjelző nélkül, csak fékút eleje jelző van. Az érkező vonat vonatvezetője (vagy vonali tolatásvezetője, vagy vezető jegyvizsgálója, vagy nem tudom most hogy hívják:-)) leszáll, visszajelentést ad, engedélyt kér, bejáratot állít a szembe jövő vonatnak, ha van, ha nincs, akkor abból az irányból, ahonnan a következő vonat érkezni fog. Ha közben változik a helyzet, akkor nem tudom, hogy veszik vissza a jelzőt. Szóval elég buta megoldás. Nem tudom miért nem lehetett volna a jól bevált MEFI rendszert alkalmazni.

 

A vonalon egyébként Nagyorosziban, illetve a kiágazó romhányi vonalon Rétságon "sima" MEFI van, bejárati ellenőrző jelzőkkel, illetve mindkét állomáson az egyik oldalon van állomási sorompó, így van kijárati ellenőrző jelző is.

 

Rádió tudtommal csak Zeg-Rédics között van. Máshova szerintem azért nem telepítettek, mert a MERÁFI vonalon a vonal teljes hosszán biztosítani kell a rádiókapcsolatot, így ennek kiépítése jóval drágább, meg így lehet egy-két állomás kimazsolázni (erre jó példa a nógrádi régió).

Előzmény: konszolid (6023)