Engels Creative Commons License 1998.08.04 0 0 258
Kedves speaker.
Utóbbi válaszodból kiderül tehát, hogy:
1) mégsem lehet „a" közoktatás ateizmusáról beszélni általában, úgy, ahogy - veled szemben - én állítottam.
2) „A" közoktatás és HJM nézetei sincsenek abban a szoros relációban, ahogy Te korábban gondoltad - dehát ezt mondtam én is.
Úriemberre (Úrihölgyre?) vall, ahogy ezt elismerted. Azt viszont sajnálom, hogy a „nyíltan vallásosság ellen agitáló könyvek" íróit Te - ismét általánosítva - en bloc „nem becsületesek"-nek tartod. Én több olyan szerzőt ismerek, akik becsületesek voltak, és nyíltan a vallásosság ellen agitáltak: nem tudom, hogy pld. Xenophanész, Lucretius vagy Diderot miért lettek volna becstelenek? Csak nem azért hiszed ezt, mert nem értesz velük egyet? Sajnálnám, ha így lenne.
Örömmel olvastam, hogy Engels művei szerinted sem „ellenségesek a társadalommal". Ismered a Jelenések Könyvéről írt elemzését?

Kedves Jozsó.
Bizonyára én voltam figyelmetlen. Amikor azt olvastam Tőled, hogy
„Jézus itt járt és azokat tette amiket tett, valamint azokat mondta amelyeket mondott a _történelem tudomány_ (tehát nem a kisérletező tudományok) módszereivel be lehet bizonyítani."
én azt hittem, hogy elegendő lesz ennek cáfolatául Jézus egyetlen olyan mondását idéznem, aminek igazságát a történelemtudomány nem támasztotta alá:
„Az én küldetésem csak Izrael nyájának elveszett juhaihoz szól."
Az Ő küldetése. És nem a Szent Lélekkel telt tanítványoké. És csak Izrael nyájának elveszett juhaihoz. És nem „elsősorban" a zsidókhoz, ahogy Te írtad.
Jézus szavaiban - természetesen - nincs ellentmondás, ellentmondás a történelemtudományok és Jézus szavai között van. Meglep, hogy „mások" nekem írt válaszára hivatkoztál, hiszen legutóbbi, ezzel kapcsolatos részletes érveimet (07-29-98 9:54) az ún. „mások" nem válaszolják meg immáron lassan egy hete.
Igazad van: a történelemtudománynak nem „kellett" bizonyítania, hogy Jézus küldetése nem csak a zsidókhoz szólt, hanem egyszerűen leírta ezt, mindenféle „kellés" nélkül.
Jézus mondott valamit. A történelemtudomány meg az ellenkezőjét. Ilyen egyszerű ez.