looksharp Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5953

A 135-ös vonal jelenleg alkalmatlan az 1 órás ütemes menetrendre! A szűk keresztmetszet a Hódmezővásárhely - Orosháza 31 km-es szakasz, ahol a tiszta menetidő 25 perc, a pélya 80-as, és van 2 állomás meg egy megállóhely. Mind Orosházán mind pedig Hódmezővásárhelyen kulcsörgzítős biztosítóberendezés van helyszíni állítású váltókkal, ami azt jelenti, hogy Hódmezővásárhelyen 3-5 perc, Orosházán pedig 3-3 perc a vágányút-beállítási technológiai idő állomásfejenként. Így ezek miatt borul az ütem. Ha meg nem ezeken az állomásokon vannak a keresztek, hanem máshol, akkor meg megette a fene az egészet (átszállások).

A leglogikusabba az órás ütemre a Rókus-Hmvh-Oh-Telekgerendás keresztezési rendszer. Az első három állomáson nagyon nagy időveszteség egy kereszt, Telekgerendás kifejezettenn császár az SH-val és az 5 perces keresztezési idővel.

 

A másik lehetőség a Rendező - Kopáncs - Székkutas - Csorvás, ezeken a helyeken könnyebb keresztet csinálni, de így a 2 elágazó állomás van agyonvágva, mert egyik irányból mindig 30-35 perces átszállási idők lennének a mellékvonalakra, másrészt itt is vannak cipőkanalas szakaszok (Kopáncs - Székkutas 26 km, benne 40-es és 60-as lassújelekkel. Népkerti, Vásárhelyi és Kútvölgyi megállásokkal a menetidő 29 perc.

 

Próbáloztam már vele én is, eléggé nehéz ügy, a 2 órás ütem is nehezen oldaható meg a rókusi magas technológiai idő miatt, de még valahogy elmegy, a csúcsidőszakban sűrítő járatok meg beleférnek valahogy- sánta ütemben -, csak félő, hogy úgy járnak, mint tavaly a 7716, hogy állt Algyőn, állt Kopéncson, állt Váráhelyen, állt Székkutason és Orosházán, összesen 40 percet... Ráadásul a 130-asra is nagyon oda kell figyelni, mert - valamilyen ok miatt - a Szegedti Területi Személyszállítási Központnak nagyon fontos lett, hogy nagyon jó átszállások legyenek Szentes és Kunszentmárton felől Hódemzővásárhelyi Népkerten (ugyanakkor a 125-ös csatlakozásait meg gyakorlatilag leamortizálták).

 

Hogy a 135-ösön ütemes menetrend legyen: tessék csinálni oda 120-as pályát villamosítva... Oh-Csorvás és Kopáncs-Hódmezővásárhely között két vágánnyal. Onnantól kezdve megoldható a dolog. Sokba kerülne, az biztos.

Előzmény: amicus (5948)