és mondd, te milyen szisztémát javasolnál? MInap olvastam valahol, hogy az autókereskedők szakmai szervezete a környezetvédelmi besorolás alapján történő adó meghatározással egyetért. gondolom csak a mértékével nem :)))
épp az origo fórumába írtam pár nappal ezelőtt (lehet, h. neked?), hogy egy akadályozó tényezőre azonban tényleg szükség van a behozatal során.
Kinn hihetetlenül olcsón meg lehet venni az öregebb kocsikat, s bizony ha nem lenne semmi anyagi visszatartó korlát, akkor könnyen előfordulhatna, hogy a jelenleg zsigulikra váró fiatalok tömege egyszerűen tömegesen hozná át az ócskábnál ócskább autókat bagóért, s az valljuk be valóban nem tenne jót.
Szerintem egyszerűen kellene húzni egy határvonalat pl 1998-as évnél, s az ennél később gyártott kocsikat simán be kellene engedni, mert ezzel fel tudnánk frissíteni a magyar gépkocsi parkot.
sőt környezetvédelmileg ez akár pozitív is lehetne. ezek az autók ugyanis abszolút lenyomnák a régi tragacsok árát (amik abszolút környezetszennyezőek) s ez megteremtené annak a lehetőségét is, hogy a keleti határon kiengedjük őket. (ha ott forgalomba engedik őket.) a daciákat is abszolút kivitték az országból.
igazából a regadó számításánál a komplikáltságot sem értem. pl. a regadó táblázatra nem értem, hogy miért így írják: 5-ös körny védelmi besorolásnál jobb / rosszabb.
Utána próbáltam ennek egyszer nézni, de nem jutottam túl sokra, mert további érthetelen dolgokkal találtam magamat szembe: (a hivatkozott jogszabály ugyanis ezt tartalmazza:
A gépjárművek környezetvédelmi osztályba sorolása
A gépjármű kipufogógázának szennyezőanyag-tartalmát meghatározó konstrukciós jellemzők és a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet függelékeinek mellékleteiben meghatározott szennyezőanyag kibocsátási követelmények teljesítése alapján a gépjárművek környezetvédelmi osztályba sorolása a következő táblázat alapján történik.
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód)
A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző
0
- katalizátor nélküli, Otto-motoros
- a jóváhagyási előírások szerint nem minősített Dízel-motoros
- ENSZ-EGB 83.00 - 83.01/A vagy 49.00 - 49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros
1
- katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros
2
- katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros
3
- az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros
4
- az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros
5
- tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg
- hybrid (elektromos és Otto- vagy Dízel-motoros) hajtású
6
- katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B előírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros
7
- az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros
8
- az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D vagy 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros
Forrás: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja
Megjegyzés: A 3. jelzésű környezetvédelmi osztályba kell besorolni azokat az ENSZ-EGB 49. számú előírás hatálya alá tartozó gépkocsikat is, amelyek szennyezőanyag-kibocsátás szempontjából kielégítik a 4., 7. vagy 8. osztály követelményeit, azonban zajkibocsátás tekintetében nem felelnek meg az ENSZ-EGB 51.02 számú előírásban meghatározott követelményeknek.
http://www.eu2004.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786
na most ezt egy halandó hogyan értelmezze???