Kedves Levtársak!
Táncba hívtak, s ha egy ilyen szép ember mint Tiborcsik szól, ajánlatos iziben pattanni! :)
Bár ilyen ügyekben ritkán szólok, de tudomásul kell venni, hogy változnak a slágertémák. Elmúlt az időjárás és a foci ideje, ma már a kommunikáció és a politikusok utálása az, amihez mindenki egyöntetűen ért. A kommunikációt már többen használják napi beszédükben mint a bmeget.
Azért nem szívesen szólok ilyen ügyekben, mert nem érvekről, (tehát tájékozódás, ismeretszerzés, álláspont kialakítás utáni vitáról) hanem hangulatokról, érzelmekról szól a beszélgetés. Ilyenkor nincs párbeszéd, nincsenek tények, van egy kinduló álláspont: politikus csak csaló, harácsoló, gonosz lehet s egyetlen célja van, becsapni és kihasználni az embereket. (egyébként kíváló választási program, minden induló ilyen szellemben építi a jövőjét)
Na. Akkor a bizottságokról.
Az átalakítás előkészítésében több szempontból is komoly szerepet vállaltam. Egyrészt a politika oldaláról határozott korlátokat állítottunk a frakció elé, másrészt a tételes kidolgozáshoz tettem le az alapkoncepciót.
A lényeg: a törvény előír kötelező feladatokat a bizottságok számára, de ezek vegyítése a helyi SZMSZ dolga. A tavalyi tíz bizottság feladatkörét összevontuk hat bizottságba. Alapelv volt, hogy az összevonások személyi kifizetései nem haladhatják meg az előző időszak kifizetéseit, s jó lenne kicsit takarékoskodni is. Kicsi gondolkodással meg lehet érteni, hogy 10 helyett 6 bizottság és a hat fővel kevesebb rendszer kiszolgálása okozhat-e költségcsökkenést a hivatalban.
A tanácsnoki rendszer tálalása és a reagálások természetesen nem az érvek mentén történtek.
Egy kicsi számtan(nem nevezném matematikának):
Ha 75-ből 100 lesz, hány százalékkal növeltük a mennyiséget?
A hírek szerint 100-al. Tessenek utánaszámolni.
(Ez egyébként elszalasztott lehetőség, mert a törvény a köztisztviselői alaphoz köti a t.díjat, s így akár 700 %-ot is lehetett volna írni. )
Na. Egyenlőre ennyit. Szemem azért továbbra is a pályán!