eR-dei Creative Commons License 2005.01.25 0 0 1497

Kedfves Tusa,

 

mivel még csak tegnap volt az első megbeszélés az üggyel kapcsolatban, nekem meg bizottsági ülésem volt, így csak egy kolléganőm tudott helyettem résztvenni, ezért pedagógia érvet nem tudok most ferhozni, csak a statisztikai érveket: sokkal kevesebb gyerek, kevéssel kevesebb iskola, alig valamivel kevesebb tanár.

Ha neked nem érv a tanulólétszám csökkenése, akkor tényleg nem tudok mit mondani.

Persze Te erre azt mondod (pedig ugye Te sem vagy pedagógus), hogy akkor pedagógiai szempontból az a jó, hogy osztályonként max 12 tanuló legyen.

 

Nos az én véleményem az, hogy egyáltalán nincs szükség osztályokra, és minden tanulóval egyénileg kell foglalkozni. Persze akkor sokkal kevesebb tantárgyat szabad csak tanulnia, és akkor ott van a kérdés: melyik tantárgy maradjon. Erre egyetlen válasz van: az életszagú, a munkavégzés szempontjából  kell rangsorolni a tanítani valókat. De erről bővebben olvashatsz különböző szakkönyvekben.

 

Vajon szerinted miért alakultak ki a mai osztálylétszámok? Talán azért, mert csupa buta ember évtozedeken keresztül erre törekedett ?

 

És egyébként is! Mondj Te egy pedagógiai érvet, miért ne zárna be az önkormányzat iskolákat (kivéve a Tallint ) .

Előzmény: stusa (1495)