István Gyuri Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5862

tweety83: reggel Nyugatiba érkezne:
2849  valamint   2817-es vonat
Délután Nyugatiból indulna:
2816,  2826, 2836, 2818  

Ne feledd el, hogy ez a szerelvényforduló miatt azzal járna, hogy a vonatok "párja" is a Nyugatiból indulna, érkezne.

A 2836-ot pedig csak a 2813-ból lehet forgatni, itt viszont KöKi-n is csak 21 perc van  fordulásra, tehát itt egyáltalán nem férne be a Nyugatis "betérő".

A 2816-2826-nál fordacserékkel megoldható a dolog, a többinél belefér a fordába (a vezénylést viszont újra kellene emiatt gondolni a 2816/2826 esetében.)

 

No, most nézzük a 100-as vonallal történő összepasszításának lehetőségét:

Páratlan vonatok:

A 2849-est 6:40-kor lehetne tovább küldeni Nyugati felé, ez viszont azt jelentené, hogy KöKitől 6:25-től kezdve 6:50-ig 5 percenként mennének befelé a vonatok, tehát erősen zavarérzékeny lenne a vonal (vegyük figyelembe a további 100-as felújításokat is!)

A 2817-est (érk. 7:11), csak kb. 10 perc várakozás után lehetne továbbküldeni, nem látom értelmét (a jelenlegi menetrendi struktúra mellett).

 

Páros vonatok:

2816, az IC706 előtt ki kellene küldeni, tehát kb. 9 percet állna KöKin, megint megkérdőjelezhető a hasznossága.

2826 munkanapokon befér várakozás nélkül a rendszerbe.  (ehhez a 2825-nek is a Nyugatiba be kell mennie, tehát 15:40-től 16:25-ig foglalna el egy vágányt a "ceglédi" oldalán a pályaudvaron, ami eléggé tele van, de elvileg belefér.)

2836, ugye szerelvény- és gépforduló miatt nem lehetséges

2818, 18:40-es indulással a nyári hétvégeket kivéve befér (16906 miatt).

 

Szóval a 2826-os "látom" esélyét egyedül a Nyugatiból indítani (a 2818 már elég kései indulás), de ehhez szerintem a vezénylésbe is bele kell nyúlni (jelenleg a 2825 már a 2816-ba tud fordulni).

Ja, és továbbra se feledjük a MÁV-Állam szerződést, amely a vonatkm és az ülőhelykm-csökkentéseket (szerintem teljesen botor módon) előírja...

 

A felújítást követően csökken a vonatok menetideje, illetve lehetőség lesz az ütemes elővárosi közlekedés bevezetésére.

Ez viszont így, ebben a formában... Órás ütemes menetrend bevezetésére különösebb felújítás nélkül is van lehetőség. De ez megint teljesítménynövekedéssel jár együtt, amit a jelenlegi megkötöttségek nem tesznek lehetővé :-/

Előzmény: tweety83 (5861)