142-es vonal:
Tisztlet MÁV!
Rendszeresen utazom Ócsa - Budapest között. Az idei
menetrnedváltástól azt reméltem hogy logikusan, az utasok igényéhez
alkalmazkodva fognak közlekedni a vonatok.
Sajnos a mai napig nem értem, hogy mi az akadálya annak, hogy a
reggeli valamint a délutáni csúcsforgalomban a vonatok miért csak
Köbánya-Kispestig, és miért nem a BP. Nyugati Pályaudvarig
közlekednek?
Kérésünket eddig olyan indokokkal utasították el, hogy a Nyugati
pályaudvar befogadóképessége, zsúfoltsága nem teszi lehetővé a
Lajosmizse felől érkező szerelvények fogadását. Namost kb. 1 éve az
INTERCITY vonatokat átcsoportosították a Nyugatiból a Keletibe, így
érthetetlen hogy a felszabadult helyekre a miért nem lehet a reggeli
valamint a délutáni csúscforgalomban a NYUGATI PÁLYAUDVARIG
beközlekedtetni az alábbi vonatokat:
(142-es menetrendi mező)
reggel Nyugatiba érkezne:
2849 valamint 2817-es vonat
Délután Nyugatiból indulna:
2816, 2826, 2836, 2818
Szerintem ésszerűség és az utasok igényei megkívánnák ezt a
könnyebbséget. Reggel valamint délután a 3-as metró igen zsúfolt,
tömeg, levegőtlenség és üllőhelyhiány van, számos kollégám használná
a vonatot a Nyugatitól, ha a MÁV is partner lenne ebben...
Sajnos jelenleg ezen a vonal mentén élők eléggé hátrányos helyzetben
vannak:
- Budapestre csak ez a vonal nem megy be központi pályaudvarra
- Ezeken a vonalakon rendkívül koszos, lerobbant, régi szerelvények
közlekednek
- A vonatok más elővárosi vonatokhoz igen képest ritkán és lassan
közlekednek. (pl: Monorról ugyanannyi pénzért sokkal több,
kényelmesebb és gyorsabb vonattal utazhatnék mint
ócsáról....ráadásul aza Nyugatiban tenne le, nem a Város szélén)
Végül mégegy dolog:
Ha a vonatok bemennének a Nyugatiig, akkor esetleg nem 40, hanem
50 km-es havijegyet venne XY dolgozónak a cége, mert tovább tud a
vonattal utazni a munkahelye felé. Ez némi többletbevételt is jelentene
a MÁV nak.
Válaszukat várom, ha levelem rossz helyre ment volna kérem
továbbítsák az illetékeseknek. Üdvözlettel: K.Zoltán és az Ócsai
ingázók.
----------------------------------------------------------------
VÁLASZ:
Tisztelt Utasunk!
A lajosmizsei vonallal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom.
A lajosmizsei vonatok Kőbánya-Kispest állomásig történő közlekedtetését az indokolja, hogy az utasokat a tömegközlekedési pontig "vigyük" el. Sajnos az IC vonatok elterelésével egy időben valóban szabadult fel pályakapacitás, azonban ez nem a reggeli csúcsidőszakban van, így a vonatok Nyugati pu.-ig történő továbbközlekedtetése igen bonyolult.
Ami az eljutási időt illeti azzal kapcsolatban osztom az Ön nézetét, a vonatok valóban igen lassan közlekednek a 142 sz. vonalon. Természetesen ez a pálya jelenlegi állapotából adódik, és ezen változtatni kívánunk. Már elkészültek a tervek a fejlesztéssel kapcsolatban, azonban a rekonstrukció előre láthatólag csak 2007-ben fog kezdődni. A felújítást követően csökken a vonatok menetideje, illetve lehetőség lesz az ütemes elővárosi közlekedés bevezetésére.
A vonatok állapota szintén ismert előttünk. Sajnos a legnagyobb erőfeszítéseink ellenére is folyamatosak a rongálások, lopások. Ezen hiányosságokat lehetetlen pótolni, így a rongálások kárát a jóérzésű utasaink látják.
A befejező bekezdésében említett hosszabb távolságú bérletváltással kapcsolatban szeretném megjegyezni, hogy ez még valóban így igaz, azonban szeptembertől a BKSZ megalakulását követően a kombinált bérlet váltása esetén az utasoknak elég lesz (bizonyos esetekben) a közigazgatási határig megváltani a vasúti havijegyet.
Összességében megköszönöm munkánkat segítő szándékú észrevételeit. Javaslatait - a lehetőségeink keretén belül - megvizsgáljuk, és felhasználjuk a következő menetrendi időszak tervezésénél.