HT Creative Commons License 2005.01.14 0 0 3431
Gép és gép...

Én két gépen is "vágogatok", sajnos egyik sem erre való... Az egyik egy 2,2 P4, de kevés a RAM (256 mega), a másik egy 2,4 Celeron, igaz ott legalább RAM-ból több van (768 mega).
Végül is tegnap volt egy hetes a kamerám, nem erre a felhasználásra készültek a gépek. Majd idővel kialakul a rend ebben is. Azért a "működik még" kategóriánál lényegesen jobb, igaz nem egy világszám a sebességük.
Ergo: video vágásban nagyon kezdő vagyok, de korábban azért DVD-vel már kerültem közelebbi viszonyba.

RAM: kollégám párba válogatott moduljai - saját mérése alapján - kb. 10-15% sebesség növekedést eredményeztek. Azt mindenki döntse el maga, hogy ennyit megér-e a plusz költség.

Szoftver: a cerkás gépemen SP2 XP Pro van, semmi gondot nem vettem észre. Igaz, az óccsó (br. 3000Ft) NEC csipes OHCI FW kártya első rúgásra nem indult, de miután a BIOS-ban engedélyeztem a PnP-t és slotot cseréltem, meggyógyult. Egy P4V800X ASUS alaplap egyébként, 1 éves (a másik gépben alaplapi az FW)
A Premier nem igazán akadékoskodott eddig - gondolom nem is fog. Sajnos tryout verzió, így csak DV formátumban tud menteni, de ez annyira nem gond. A rossz nyelvek szerint ma úgyis a TMPGEnc motor prezentálja a legjobb minőséget, az így készült mpegből meg Encore DVD-vel csilli-villi DVD-t is készíthetek - nem fogja még egyszer transzkódolni.
Igaz, a CCE gyorsabb, de kevésbé paraméterezhető. A Tsunami egy 85 mp-es klipet kb. 45 perc alatt készített el a 2,2 P4-es gépen, ez persze lehangoló. Igaz, a mozgás feldolgozás a maximumon volt, ezt átlagos értékre téve 7 perc. Gondolom egy erre hangolt PC-n ez az idő nagyságrenddel csökkenthető - nekem pillanatnyilag ez jutott.
A Ulead Video Studio-val én úgy vagyok, hogy abban még Dumbledore professzor is van - de én a varázslókat inkább Harry Potterre bíznám... Nálam azért is fekszik jobban a Premiere, mert az nem olyan "varázsolós"