"Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :) "
Ez akkora baromság, hogy csak az alábbi esetek valamelyike vagy esetleg ezek egy kombinációja áll fent:
- Nem mondott senki ilyet
- Shelby nem mondott ilyet
- Nem így mondta és az újságíró félreértette
- Atomrészeg volt
- Be volt lőve de keményen
- Viccelt
- Idős korára szenilis lett
- Mindig is az volt
:-)))
"Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell"
Miért ne lehetne? Teljesen triviálisan a teljesítmény kell.
"de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)"
Ha nem tudsz váltani, akkor a nyomatékos motor, ha tudsz akkor meg a nagyobb teljesítményű.
"Egyáltalán mihez is kell a nyomaték ?"
A nagy nyomaték előnye, hogy a kocsi már alacsony fordulaton is nagy teljesítményt tud, emiatt - azonos sebességnél - már alacsonyabb fordulaton is úgy gyorsul, mint egy kisebb nyomatékú autó magasabb fordulaton. Magyarán: ugyanahhoz a gyorsuláshoz nem kell annyira pörgetni. Ebből azonban nem következik, hogy mondjuk a legnagyobb sebesség fokozatban jobban gyorsul egy nagy maximális nyomatékú autó, mint egy kisebb nyomatékú. Lásd például a 330D vs. Fastcar GTV-je. 5-ösben 30-40 km/h-nál (sőt, egész 70-80-ig) a GTV megeszi reggelire a dízelt, pedig annak lényegesen nagyobb a max. nyomatéka. Csakhogy 1500-as fordulat alatt a dízel nyomatéka alacsony, ráadásul 5-ösben a GTV jobban pörög, így a 330D hiába rendelkezik nagyobb max. nyomatékkal és nagyobb teljesítménnyel, mégis a GTV lesz a nyerő.