Tech 2
2005.01.10
|
|
0 0
56
|
Szevasztok.Autószerelő vagyok és az én tapasztalatom egyetlen egy 2002-es 1.9-es Opel Vivarora vonatkozik.33.000km-körül szétesett a váltó.Csak 3. sebesség volt.Szavatossági hiba(még jó,hogy szerelő vagyok és nagy nehézségek árán de kiharcoltam Opel Di-Ferr)-egy stift tört el a kapcsolóhában.Megkértek hogy vigyem el az autót szakszervízbe a 30.000km-es szervízre+jobb tolóajtózár javítás.Garancia nuku-állítólag erőltetve lett a kulcs és ezért széttört a zár(ott voltam láttam).Nem mondhatnám,hogy teljesen megvoltam elégedve a szolgáltatással(Opel Kövesdán) de ez egy másik téma.A kötelezö szervízen kívül mondták,hogy mindkét alsó lengőkar gömbfej valamint a függőleges stabilizátor pálcák cserére szorulnak.Ok. majd kicseréljük később mondtam.Még jó,hogy én is megnéztem a kocsit.A gömbfejek valóban lógtak de a stabpálcáknak semmi bajuk nem volt,hanem a kereszstabilizátor rúd egyik szilentje lógott-kopogott.Ezeket már én csináltam.(Alkatrész:2 db komplett alsó lengőkar gömbfejjel és komplett stabilizátor rúd-rúd+2db szilent+2db bilincs és jobb ajtózár(A Renault mindent csak egybe árul)).Ezután a tulaj nálam javíttja az autót.Úgy kb.40.000km körül elkopott vasra a hátsó tárcsafékbetét.(Alkatrész:tárcsafékbetét garnitúra+2 db féktárcsa).Azóta kiderítettem,hogy az első szériákon nincs hátul porvédő lemez ezért megszorul a sok portól,kosztól a fékrendszer.Utólagosan beépíthető.45.000km-nél az M7-esen behalt az AGR szelep(tipushiba).A beépített üléssor középső biztonsági öv csatlakozója szétesett.Műszer híjján szakszervíz cserélte de fizetős volt.A biztonságiöv probléma még azóta sem megoldott(Opel Kövesdán hozzáállása).50.000-körül akkumulátor csere.A motor és az ABS szervízlámpa nagyon sokszor felgyulladt,de csak egyszer vittem a szakszervízbe kiolvastatnia két év alatt.Kb 20 hibakódot kiírt de nem cseréltünk semmit.Most télen felszereltem rá a téli gumikat és gondoltam,hogy megnézem újra a hibatárolót ha már megvettem a Tech 2-t.A motornál semmi de az ABS-nél annál inkább.Nézegettem elég sokáig az adatokat és megtaláltam a hibát.Az ABS kompjúterében gyárilag 3 vagy 4 szoftver van betöltve a különböző gumiméretekhez.Mivel ezen az autón a nyári gumi és a téli gumi mérete nem egyezett át kellett állítani a beállításokat.Azóta állítólag teljesen jó.Figyeljetek erre a jelenségre,ha ti is tapasztaljátok lehet,hogy csak ennyi a baja.54.000km-nél oil felirat kigyulladt(2 liter olaj).Szerintem az autó egy nagy rakás s..r ennyi pénzért.Hallomásból azt hallottam, hogy amióta a Renault belépett a Nissanba nem unatkoznak a nissan szerelők.Ja és most megint kopog valami bal elől indulásnál.
Remélem segíthettem. |
|