Ha lenne egy, mellékvonalam amit mondjuk én üzemeltetnék és nem a MÁV vagy a GySEV, akkor volna néhány ötletem.
1. (Legyen a Csorna-Pápa- Tatabánya mellékvonal páros) Beüzemelném a bérelt, vagy vásárolt Bz motorkocsik részére a pápai fűtőházat. 4 db Bz elég lenne cirka, esetleg itt tárolnék még a környék tolató szolgálatait kielégíteni képes gépeket, és olcsóbban kínálnám őket mint a MÁV, mert nem lenne a fölösleges gépmenet. Meg nem ülne rajta 10 órát az mv csak annyit amennyi ideig az adott melo tart. erre elég volna max 3 masina, akár A-s gépek is.
2. A vonal olyan forgalmistáit akik nem elágazó állomáson vannak szélnek ereszteném, Pápa és Csorna között már amúgy sincsen ilyen. Pápa meg Tatabánya között sem sok van. Az a gáz, hogy a 11-es, 5-ös és a 12-esvonal keresztezése miatt Veszprémvarsányban, Kisbéren és Környén igénybe kell őket venni. Ideális az a mellékvonal ahol csak a két végponton kell valaki, és abból is csak az egyik kapcsolódik a MÁV-hoz, tehát nem saját ember. Itt azonban 3 is van ilyen, sőt a két végpont is, meg még Csorna GySEV ráadásul. Ezek kétségtelenül plusz költségek.
3. Megszervezném a vonal új menetrendjét, úgy hogy a motorkocsik jó kihasználtsággal közlekedjenek. Szerelvény és gépmenetek menetrendszerint természetesen nem lennének. Természetesen. Csak külön vonat rendelése esetén lenne ilyen, ott atonban a megrendelő költségére.
4. Mobil telefonokkal biztosítanám a vonalon közlekedő vonatok közötti kapcsolattartást.
5. Minden jegyvizsgáló meg lenne reptetve. (Sajnos) Ezeket a feladatokat a mozdonyvezető végezné természetesen. Ja és természetesen jegypénztárosok is reülnének. Ezt is az mv csinálná.
6. Biztosítanám a "perverz utasok részére a vezetőálláson való utazás lehetőségét, persze plusz gempáért.
7. Stb........
Szerintetek így rentábilissá lehetne tenni a bulit?